30/6/08

(30-8):2 super άχρηστες πληροφορίες



Όλα όσα θέλετε να μάθετε για μένα και ντρέπεστε να ρωτήσετε:

1. Σήμερα διαπίστωσα - για μια ακόμη φορά – ότι είμαι άνθρωπος της τελευταίας στιγμής.

2. Τρώω το καρπούζι μαζί με τα κουκούτσια (προσεχώς και με τη φλούδα…)

3. Έχω γκριζογάλανα μάτια και ύψος 1,81μ. ή 181εκ. ή 18δεκ. κι 1 εκ. ή 1μ και 81/100 ή 1810 χιλ. (επιτέλους έμαθα να κάνω μετατροπές!)

4. Τελικά ,θα είμαι στη συναυλία της Μαντόναςςςςς στο ΟΑΚΑ , αν και στην αρχή έκανα τον δύσκολο… Πέρσι είχα πάει στη συναυλία του George Michael στον ίδιο χώρο , άλλα τότε δεν έκανα τον δύσκολο…

5. Θέλω να πετάξω με αερόστατο!

6. Στην παραλία μ’ αρέσει να λύω (τι μόρφωσις!) sudoku .

7. Αυτές τις μέρες έχω φάει κόλλημα με το τραγούδι Handsfree (if you hold my hand) , το οποίο μπορείτε να ακούσετε στο podcast μου. (μην ντρέπεστε!)

8. Δεν καπνίζω και μ’ αρέσει να «τσακώνομαι» με τους συναδέλφους που καπνίζουν μέσα στο γραφείο των δασκάλων. (βασικά, το κάνω για να κυλά ευχάριστα και δημιουργικά η ώρα…)

9. Δυσκολεύομαι πολύ στο δέσιμο των κορδονιών και στους κόμπους γενικότερα…

10. Κανείς φίλος , συγγενής ή συνάδελφος δε γνωρίζει ότι διατηρώ αυτό το blog (ύποπτον…)

11. Απεχθάνομαι τη γεύση και τη μυρωδιά του ξιδιού.


Ευχαριστώ την Artanis που με προσκάλεσε να παίξω. Θα προσκαλέσω τον Apos (που έχει ήδη παίξει !!!) , την Άννα και τη flora και όποιον άλλο θέλει και δε βαριέται… (κάθε πρόσκληση κοστίζει 10 ευρώ , ευχαριστώ! ) :D

26/6/08

Ερωτευθείτε σε 34 λεπτά!!!


Απόψε σκέφτηκα να ξεφύγω λίγο από τη συνηθισμένη θεματολογία του blog.


Λίγο η ζέστη , λίγο η θάλασσα , λίγο οι ωραίες παρουσίες στην παραλία , το μυαλό μου άρχισε να ταξιδεύει... Αυτομάτως θυμήθηκα ένα άρθρο που είχα διαβάσει παλιότερα και μιλούσε για το πώς ερωτεύονται οι άνθρωποι.


Το αναδημοσιεύω , ώστε από σήμερα να μην έχετε καμιά δικαιολογία! Είναι πολύ απλό. Χρειάζεστε μόνο 34 λεπτά για να ερωτευθείτε!!!

Δεν το λέω εγώ αλλά ένας καθηγητής του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης. Ο Arthur Arun (ο καθηγητής που λέγαμε,ντε…) μελέτησε πολλούς ανθρώπους που ερωτεύτηκαν και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο έρωτας χρειάζεται 3 απλά βηματάκια:

1. Βρείτε κάποιον άγνωστο ή κάποια άγνωστη της αρεσκείας σας.

2. Περάστε μισή ώρα(30 λεπτά) μαζί του/της αποκαλύπτοντας πολλές λεπτομέρειες ο ένας στον άλλο για την προσωπική σας ζωή.

3. Κοιταχτείτε βαθιά στα μάτια χωρίς να μιλάτε (ή να χαζογελάτε…) για 4 λεπτά.

Αυτό ήταν!
Καλή σας επιτυχία και τα παράπονα σας στον προφέσορα…

Εδώ , θα μάθετε περισσότερα… :)

21/6/08

e - δωρεές


Για να γίνει κάποιος καλός δάσκαλος δεν αρκεί μόνο η δική του προσπάθεια , αλλά χρειάζεται και το κατάλληλο εποπτικό υλικό που θα κάνει τη διδασκαλία περισσότερο ζωντανή και αποτελεσματική.


Βιβλία ,περιοδικά ,εγκυκλοπαίδειες, σλάιτς , dvd , cd-rom , τηλεοράσεις , υπολογιστές ,εκπαιδευτικά παιχνίδια , χαρτόνια , χάρτες και αφίσες είναι μερικά μόνο από τα υλικά που χρειάζεται ένας εκπαιδευτικός για να κάνει πιο ενδιαφέρον (και άρα πιο επιτυχημένο…) το μάθημα του. Αν το σχολείο ,όμως, δε διαθέτει όλα τα παραπάνω τότε τι γίνεται;

Πρόσφατα διάβασα ένα άρθρο ,το οποίο έγραφε ότι παρόμοια προβλήματα έλλειψης υλικών αντιμετωπίζουν και πολλά σχολεία των Η.Π.Α.

Εκεί , η λύση ήρθε από το ιντερνετ!!!

Υπάρχουν τουλάχιστον 3 sites (DonorsChoose.org , iLoveSchools.com και www.adoptaclassroom.org/ ) στα οποία οι εκπαιδευτικοί μπορούν να ζητούν πράγματα για το σχολείο και τις τάξεις τους και κάποιοι δωρητές αναλαμβάνουν να καλύψουν τα έξοδα. Οι δωρητές ως «αντάλλαγμα» παραλαμβάνουν ευχαριστήριες κάρτες από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.


Η δασκάλα Melody Gutierrez λέει: «τα συγκεκριμένα sites μου επέτρεψαν να κάνω περισσότερα πράγματα με τους μαθητές μου και να γίνω πιο δημιουργική. Η τάξη έγινε ένα ομορφότερο μέρος.»


Η Claire Gaudiani , καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, πιστεύει ότι αυτά τα sites αποτελούν μια «μαγική λύση» στα προβλήματα ανισότητας που υπάρχουν στο εκπαιδευτικό συστήμα. Επίσης , τονίζει ότι μ’ αυτό τον τρόπο οι μαθητές μαθαίνουν τη δύναμη της γενναιοδωρίας.


Όλα καλά κι όλα ωραία (δε λέω…) και ίσως κάποια στιγμή να δούμε και ‘μεις κάποιο αντίστοιχο site στην Ελλάδα. Το θέμα ,όμως, για μένα είναι το πού αρχίζει και πού τελειώνει η ευθύνη της Πολιτείας για τον εξοπλισμό των σχολείων. Γιατί να φτάσουν τα σχολεία να ζητούν δωρητές και χορηγούς για να καλύψουν βασικές ανάγκες;

Μήπως ,τελικά , τέτοιου είδους καλοπροαίρετες πρωτοβουλίες δίνουν το άλλοθι σε κάποιες κυβερνήσεις να αμελούν τις δικές τους υποχρεώσεις;


Για να συσχετίσω το θέμα με την ελληνική πραγματικότητα , σας υπενθυμίζω και την προτροπή του πρωθυπουργού πριν 2 χρόνια για εξεύρεση χορηγών για τις σχολικές βιβλιοθήκες...

(Καλά , απ’ αλλού ξεκίνησα κι αλλού το πήγα… Δεν «τρώγομαι» με τίποτα!)



Ολόκληρο το άρθρο μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.

17/6/08

Ημερίδα


Όσοι έχετε χρόνο και διάθεση μπορείτε να παρακολουθήσετε μια πολύ ενδιαφέρουσα (ελπίζω...) Ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας :

Διεθνής Ημερίδα Δυσλεξίας
Σάββατο 21 – 6 - 2008
"ΔΥΣΛΕΞΙΑ: ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ"


Το πρόγραμμα της Ημερίδας υπάρχει εδώ.


Στην Ημερίδα θα μιλήσει και ο Καθηγητής Γεώργιος Παυλίδης , ο οποίος έχει αναπτύξει τη Μέθοδο Παυλίδη για τη διάγνωση και την αντιμετώπιση της Δυσλεξίας.


Πληροφορίες για τη μέθοδο Παυλίδη μπορείτε να βρείτε εδώ.

13/6/08

Oscar ατάκας


Καθώς η σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της , ήρθε η στιγμή να ανακοινώσω τα βραβεία καλύτερης ατάκας!

Με πολύ καλή διάθεση και αμεροληψία καταλήγω στις επόμενες δύο που -αν κι έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που τις πρωτάκουσα- με κάνουν ακόμα να χαμογελώ!

Περιττό να σας πω ότι τη στιγμή που ακούστηκαν αυτές οι ατάκες γελάσαμε όλοι αυθόρμητα , ακόμα και τα παιδιά που τις εκστόμισαν!

And the winners are:

Oscar 1
Ο δάσκαλος (moi) ,έπειτα από μία εβδομάδα διδασκαλίας κι ενασχόλησης με την ελιά και αφού χρησιμοποίησε κάθε τρόπο διδασκαλίας που μπορούσε να σκεφτεί, προσπαθεί να ελέγξει τι κατάλαβαν και τι θυμούνται οι μαθητές σχετικά με τα ελαιόδεντρα. Μέχρι εδώ όλα καλά!

Έρχεται όμως η στιγμή της επόμενης (ατυχούς) ερώτησης:

Δάσκαλος:

- Λοιπόν , παιδιά , θυμάστε τι σημαίνει «μπολιάζουμε τις ελιές» ;

Παιδιά:

- Βάζουμε τις ελιές στο μπολ;;;;


Oscar 2
Γράφω στον πίνακα μερικά παραδείγματα για ένα γραμματικό φαινόμενο που είχαμε συναντήσει στο μάθημα της Γλώσσας. Επειδή ,όμως, την ώρα που έγραφα εξηγούσα και κάποια πράγματα έκανα κάποια λαθάκια (χμμμ…). Οι μαθητές (τσακάλια!) τα παρατηρούν και με διορθώνουν.

Προσπαθώντας να δικαιολογήσω την απροσεξία μου τους λέω ότι έχουν δίκιο και ότι έκανα τα λάθη επειδή έγραφα και μίλαγα ταυτόχρονα κτλ. Τα παιδιά βρήκαν αρκετά πειστικό το επιχείρημα και θεώρησα ότι το ζήτημα θα έληγε εκεί. Γελάστηκα!

Μια μικρή πετάγεται και με απόλυτη φυσικότητα λέει το εξής τρομερό:

- Ε ,κύριε, περνάνε και τα χρόνια…!!!
(εμμέσως πλην σαφώς με αποκάλεσε πουρό ή μου φάνηκε;;;;; Και να σκεφτείτε ότι είμαι νεότερος κι από τον Sakis…)

Δεν ξέρω αν εσάς σας φάνηκαν αστείες , αλλά εμείς γελάσαμε πολύ!
Άντε και του χρόνου!!!

10/6/08

Το "ιδανικό" σχολείο



Ποιο είναι το ιδανικό σχολείο;

Πρόσφατα διάβασα μια συνέντευξη που έδωσε ο Υπουργός Παιδείας στην εφημερίδα «Μακεδονία». Σ’ αυτή τη συνέντευξη , λοιπόν , ο Υπουργός δίνει την εξής απάντηση στο παραπάνω ερώτημα:

«Για μένα το ιδανικό σχολείο θα ήταν αυτό το σχολείο που θα τελείωνε τις ώρες λειτουργίας του ίσως λίγο πιο αργά, 5-6 το απόγευμα, αλλά το παιδί εκείνη την ώρα θα το απελευθέρωνε και θα είχε χρόνο να σκεφτεί, να παίξει ξέγνοιαστα. Ο στόχος ο στρατηγικός να ξέρετε ότι είναι αυτός.»

Το διαβάζω κι αμέσως μια σειρά αναπάντητων ερωτήσεων κατακλύζουν το μυαλό μου , ενώ παράλληλα αισθάνομαι το αίμα μου να κινείται απειλητικά προς τα πάνω…

Έχουμε και λέμε:

1. Για ποιον είναι «ιδανικό» αυτό το σχολείο που περιγράφει ο Υπουργός;

Ίσως για τους γονείς που θα έχουν ένα ασφαλές μέρος ν’ αφήσουν τα παιδιά τους τις ατέλειωτες ώρες που εργάζονται για να τα βγάλουν πέρα.

Ίσως για τους εκπαιδευτικούς ,επειδή θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.

Για τους μαθητές όμως θα είναι ιδανικό; Το πρόγραμμα του Δημοτικού ξεκινάει από τις 7 το πρωί για όσους το επιθυμούν. Αν κάποιο παιδί έχει έρθει από τις 7 στο σχολείο και μένει μέχρι τις 6 το απόγευμα , σημαίνει ότι συμπληρώνει 11(!!!) ώρες παραμονής στο σχολείο! Μπορείτε να μου πείτε ποιος ενήλικος έχει (επισήμως) 11 ώρες εργασίας ή μαθημάτων καθημερινά;

Ήδη από τις τελευταίες ώρες του πρωινού προγράμματος η απόδοση των μαθητών «πέφτει» και το ενδιαφέρον τους μειώνεται δραματικά! Φανταστείτε τι όρεξη για (οποιοδήποτε) μάθημα θα έχουν μέχρι τις 6 το απόγευμα…


2. Με ποια υποδομή το ελληνικό σχολείο θα φιλοξενεί μαθητές για 11 ώρες κάθε μέρα;

Πού θα τρώνε και πού θα ξεκουράζονται οι μαθητές; Στα ιδια θρανία που κάνουν μάθημα από το πρωί; Στο δικό μου σχολείο το «εστιατόριο» είναι ένα μπουντρούμι με δύο φεγγίτες , ένα ψυγείο , ένα φούρνο μικροκυμάτων κι έξι τραπέζια. Σ΄αυτόν τον «πολιτισμένο» χώρο πρέπει να φάνε τα περίπου 90 παιδιά που παρακολουθούν το πρόγραμμα του ολοήμερου. Είναι γνωστό ,επίσης ,ότι δεν υπάρχουν ειδικοί χώροι για ξεκούραση και χαλάρωση. Και μη μου πείτε ότι παιδάκια 7 κι 9 ετών δε χρειάζονται και λίγη ξεκούραση… 11 ώρες «στο πόδι» θα τη βγάζουν;

3. Τι εννοεί ο Υπουργός όταν λέει ότι «το παιδί εκείνη την ώρα θα το απελευθέρωνε»;;;

Συγγνώμη , μιλάμε για μαθητές ή για κρατούμενους φυλακών;

4. Είναι πολύ σίγουρος ο Υπουργός ότι εκείνη την ώρα το παιδί «θα είχε χρόνο να σκεφτεί, να παίξει ξέγνοιαστα»;;;

Γιατί υποψιάζομαι ότι εκείνη την ώρα το παιδι δε θα έχει όρεξη να κάνει τίποτα άλλο , παρά να παίξει play station ή να δει τηλεόραση;

Και καλύτερα να μη συζητήσουμε το ενδεχόμενο ο καθημερινός του μαραθώνιος να συνεχίζεται σε κάποιο φροντιστήριο ή σε κάποια αθλητική δραστηριότητα ή με περαιτέρω διάβασμα στο σπίτι…

5. Γιατί αισθάνομαι ότι με απειλεί όταν μου λέει ότι «ο στόχος ο στρατηγικός να ξέρετε ότι είναι αυτός.»;;;

6. Είναι τόσο απλό λοιπόν; Το σχολείο παρατείνει τη λειτουργία του για 2 ακόμα ώρες και μετατρέπεται αυτόματα σε ιδανικό; Αλήθεια ,πώς μας είχε διαφύγει τόσα χρόνια αυτή η καταπληκτική ιδέα;;;


Ολόκληρη η συνέντευξη στο esos.

No milk today!

Μήπως έφτασε η ώρα να οργανωθούμε οι Έλληνες καταναλωτές; Είναι δυνατόν να έχουμε τους χαμηλότερους μισθούς στην Ευρώπη και τα ακριβότερα προϊόντα;

Μποϊκοτάζ στο φρέσκο γάλα από 9 εώς 14 Ιουνίου!


Και για να μην το ξεχάσετε παραθέτω και σχετικό βίντεο:

video

8/6/08

Απέραντο γαλάζιο

άντρας, γυναίκα, θάλασσα, δελφίνι , νύχτα , πανσέληνος

video

3/6/08

Μαθήματα '"Matrix"


Έχετε δει την ταινία «Matrix»;

Σ’ αυτήν την ταινία -αν θυμάστε- οι ήρωες μπορούσαν να μεταφέρουν στον εγκέφαλό τους κάθε είδους γνώση και πληροφορία μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα!

Κάτι τέτοιο,λοιπόν, είναι πολύ πιθανόν να γίνεται και με τους μαθητές μας μέσα στα επόμενα 30 χρόνια!!! Την πολύ ενδιαφέρουσα αυτή δήλωση έκανε ο κύριος Chris Parry , νέος Γενικός Διευθυντής του Συμβουλίου Ιδιωτικών Σχολείων στη Μεγάλη Βρετανία.

Σύμφωνα με το συγκεκριμένο κύριο , οι σημερινές μέθοδοι διδασκαλίας και μάθησης θα είναι απόλυτα ξεπερασμένες σε 30 χρόνια. Για παράδειγμα , οι μαθητές θα μπορούν να «κατεβάζουν» κατευθείαν στον εγκέφαλο τους το λεξιλόγιο κάποιας ξένης γλώσσας και το μόνο που θα τους μένει να κάνουν θα είναι τα μαθήματα γραμματικής.

Εντυπωσιακό; Εντυπωσιακότατο!!!

Αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι αρνητικό για αυτόν τον τρόπο μάθησης, αλλά είμαι σίγουρος πως μέχρι να γίνει πραγματικότητα (αν γίνει...) όλο και κάποιοι θα εκφράσουν τις αντιρρήσεις τους.


Προς το παρόν , το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιμένουμε τις εξελίξεις…

Το σχετικό άρθρο μπορείτε να το βρείτε εδώ.

2/6/08

H αλήθεια είναι μία...


Ευχαριστώ όλους όσους μπήκαν στον κόπο να ψηφίσουν. Έφτασε η ώρα ν' αποκαλύψω τη μία και μοναδική αλήθεια!


Λοιπόν, η αλήθεια είναι ο αριθμός 1 και το βραβείο διαίσθησης πηγαίνει στον gasbird!!! Εύγε!


Ας πάρουμε,όμως,τα πράγματα με τη σειρά:


1. Όταν τελείωσα τις σπουδές μου , κέρδισα (κατόπιν εξετάσεων) μια υποτροφία για μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό , αλλά την απέρριψα.


(ΑΛΗΘΕΙΑ! Πράγματι είχα κερδίσει αυτή την υποτροφία και με είχε δεχτει το Πανεπιστήμιο του Manchester ,αλλά δυστυχώς εξαιτίας σοβαρών οικογενειακών προβλημάτων μου ήταν αδύνατον να φύγω από την Αθήνα για 12 μήνες. Αναγκάστηκα ,λοιπόν, να μη τη δεχτώ και έχω μείνει εκτοτε με την απορία...Κλαψ! )


2. Τους τελευταίους 2 μήνες πηγαινοέρχομαι στο σχολείο χρησιμοποιώντας ποδήλατο!


(ΨΕΜΑ! Αν και μου φαίνεται καλή ιδέα , δε διαθέτω ποδήλατο , οπότε εξακολουθώ να ρυπαίνω την ατμόσφαιρα με την αυτοκινητάρα μου!)


3. Από τα 8 εως τα 15 ήμουν αθλητής ενόργανης γυμναστικής με αρκετές διακρίσεις. Σταμάτησα εξαιτίας σοβαρού τραυματισμού.


(ΨΕΜΑ! Ήμουν αθλητής της ενόργανης από τα 10 εως τα 14 με μία μόνο διάκριση σε τοπικό επίπεδο. Σταμάτησα επειδή βαρέθηκα κι επειδή δεν τα πήγαινα πολύ καλά με τον προπονητή μου. )


4. Το Παιδαγωγικό ήταν η τελευταία μου επιλογή στο μηχανογραφικό. Έγινα δάσκαλος κατά τύχη!


(ΨΕΜΑ! Το Παιδαγωγικό ήταν η 4η μου επιλογή οπότε δεν μπορώ να πω ότι έγινα δάσκαλος κατά τύχη. Μάλλον πήγαινα γυρεύοντας...)


Τέλος!