tag:blogger.com,1999:blog-6152316854631398618.post144994242989447787..comments2023-05-02T16:07:07.520+03:00Comments on ο δυσλεξικός δάσκαλος: Τις πταίει;ο δυσλεξικός δάσκαλοςhttp://www.blogger.com/profile/15946766487857137033noreply@blogger.comBlogger14125tag:blogger.com,1999:blog-6152316854631398618.post-30967264582468097262008-09-01T21:19:00.000+03:002008-09-01T21:19:00.000+03:00Γεια σου , dapnipako! Συμφωνώ μ' αυτά που γράφεις ...Γεια σου , dapnipako! Συμφωνώ μ' αυτά που γράφεις για την εικόνα. Η εικόνα είναι πιο προσιτο μέσο επικοινωνίας και πολλοί ανθρωποι την προτιμούν από ένα κείμενο. Όσον αφορά την τηλεόραση , δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι περιέχει και γραπτό λόγο (π.χ. υπότιτλους)και όχι μόνο ήχο και εικόνα. Αυτό θα μπορούσε ν' αποτελέσει κίνητρο για κάποιους μαθητές...ο δυσλεξικός δάσκαλοςhttps://www.blogger.com/profile/15946766487857137033noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6152316854631398618.post-8789523092155602992008-08-30T20:44:00.000+03:002008-08-30T20:44:00.000+03:00Κατε με, φταει και το γεγονος οτι ζουμε στην κοινω...Κατε με, φταει και το γεγονος οτι ζουμε στην κοινωνια της εικονας και του ηχου! Και τα δυο ειναι πολυ πιο ισχυρα μεσα αποδοσης μιας εικονας-καταστασης απο οτι οι λεξεις και ο γραπτος λογος. Φταει που ζουμε στην κοινωνια της τηλεορασης. Ειδικα στην Ελλαδα η τηλεοραση συνοδευει τους Ελληνες παντου, ακομα και στις διακοπες τους! Και το προγραμμα δεν ειναι απο τα καλυτερα. Δεν εχει ας πουμε και ενημερωτικες εκπομπες, περισσοτερα ντοκιμαντερ, εκπαιδευτικα προγραμμα, προγραμματα που θα σε ερεθισουν να ψαξεις κατι μετα, να ασχοληθεις με κατι καινουριο! Και οσα λιγα εχει ειναι σε ωρες που τα παιδια ή είναι στο σχολειο ή κοιμουνται. Με λιγα λογια τις ελευθερες τους ωρες τα παιδια-εφηβοι βλεπουν οτι σαβουρα τους σερβιρουν και φυσικα δεν θα κατσουν να διαβασουν ενα εξωσχολικο βιβλιο, ποιος αντεχει και αλλο βιβλιο μετα απο 8 ωρες σχολειο και αλλες 3 μελετη στο σπιτι? Και ποια οικογενεια στην ελληνικη κοινωνια ενισχυει το διαβασμα! Και αν ειναι μερικα παιδια που διαβαζουν -ελαχιστα- θα τους πουν φυτα ή θα μεινουν στο περιθωριο επειδη δεν θα εχουν ιδεα απο τις σειρες στην TV οποτε θα αναγκαστουν να καταφυγουν στην τηλεοραση! Ζουμε στην κοινωνια της εικονας και του ηχου, και οχι της φαντασιας και της δρασης! Προτιμαμε να βλεπουμε κατι, παρα να κανουμε κατι!dapnipakohttps://www.blogger.com/profile/00161254678069004860noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6152316854631398618.post-30041038567158310322008-07-30T00:26:00.000+03:002008-07-30T00:26:00.000+03:00@Πέμπτη Εποχή Δίκιο έχεις! Πού τα βρίσκω και 'γω τ...@Πέμπτη Εποχή <BR/><BR/>Δίκιο έχεις! Πού τα βρίσκω και 'γω τέτοια θέματα καλοκαιριάτικα;;;; :)Πάντως,δεν ξέρω αν οι μαθητές έχουν δυσκολίες στην ανάγνωση επειδή δε διαβάζουν ή δε διαβάζουν επειδή έχουν δυσκολίες στην ανάγνωση... <BR/>Τα τελευταί χρόνια συνιστώ στους γονείς αν το παιδί δε θέλει να διαβάσει βιβλία ας του αγοράσουν τουλάχιστον παιδικά περιοδικά ή κόμιξ! Απ' τ' ολότελα καλή κι η Παναγιώταινα, όπως λέει και η λαϊκή θυμοσοφία!!! <BR/>Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας πιστεύω και γω πως θα βοηθούσαν!<BR/><BR/>@Θείος Σκρουτζ<BR/><BR/>Το να εντοπίσει ένας δάσκαλος το πρόβλημα και να το πει στους γονείς δεν είναι δύσκολο. Το θέμα είναι τι κάνουμε από κει και πέρα στο σχολείο ή στο σπίτι. Δύσκολο θέμα έβαλα καλοκαιριάτικα... :Dο δυσλεξικός δάσκαλοςhttps://www.blogger.com/profile/15946766487857137033noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6152316854631398618.post-69425170071055480722008-07-29T10:04:00.000+03:002008-07-29T10:04:00.000+03:00Πήγα να σου αφήσω ένα σχόλιο, αλλά κάπου σκάλωσε η...Πήγα να σου αφήσω ένα σχόλιο, αλλά κάπου σκάλωσε η σύνδεση... Αν εμφανιστεί σε ανύποπτο χρόνο, μην απορήσεις :) Κατ' εμέ, σημαντική, ουσιώδης και καθοριστική είναι η συμβολή του δάσκαλου. Είναι ο κατεξοχήν υπεύθυνος για τη διδασκαλία, είναι και ο πρώτος που έρχεται σε επαφή με το παιδί και αντιλαμβάνεται προβλήματα. Δεν ξέρω τι μπορεί να κάνει για να βοηθήσει (καθώς είμαι και λίγο άσχετος με το θέμα), αλλά σίγουρα μπορεί να εντοπίσει δυσκολίες των μαθητών και να τις συζητήσει με την οικογένεια. Καλημέρα!!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6152316854631398618.post-80881594494968478862008-07-29T08:10:00.000+03:002008-07-29T08:10:00.000+03:00Καλημέρα, δυσλεξικέ.Δύσκολο θέμα διάλεξες καλοκαιρ...Καλημέρα, δυσλεξικέ.<BR/>Δύσκολο θέμα διάλεξες καλοκαιριάτικα , δάσκαλε :)<BR/>Έχουμε όλοι διαπιστώσει τις αδυναμίες που παρουσιάζουν τα παιδιά στην ανάγνωση και κατανόηση κειμένων. <BR/>Νομίζω τα αίτια είναι πολυπαραγοντικά.Αποκλείω ωστόσο τις περιπτώσεις α και β .Αν εξαιρέσουμε τις περιπτώσεις συνδρόμου ελλειματικής προσοχής και μορφές δυσλεξίας , μήπως η κυριαρχία της εικόνας στη σύγχρονη πραγματικότητα έχει επηρεάσει το λόγο και κατ' επέκτασιν την πρόσληψη και κατανόησή του;Όσες φορές διαπίστωσα αδυναμίες στην ανάγνωση (σε μεγάλες τάξεις) είδα ότι τα κείμενα του σχολείου ήταν και τα μόνα με τα οποία είχε επαφή το παιδί.Πέρσι,όταν ζήτησα να μου φέρουν το αγαπημένο τους βιβλίο, στην τάξη μου υπήρχε παιδί της Ε' που είχε 3 ηλεκτρονικά παιχνίδια και κανένα παραμύθι ή βιβλίο πέραν των σχολικών.<BR/>Νομίζω πως η ύλη και οι ρυθμοί του σχολείου(περίπτωση γ) εντείνουν το πρόβλημα.Μια περικοπή της ύλης για εξοικονόμηση χρόνου και δραστηριότητες φιλαναγνωσίας από την Α' τάξη ίσως βοηθούσαν...<BR/>Αυτά και πάμε για βουτιές! Να σαι καλά :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6152316854631398618.post-19395383076356255572008-07-28T00:41:00.000+03:002008-07-28T00:41:00.000+03:00Apos ,είναι πολύ πιθανόν κι αυτό που λές , ό,τι δη...Apos ,είναι πολύ πιθανόν κι αυτό που λές , ό,τι δηλαδή δεν εστιάζουμε στις βασικές δεξιότητες και"βομβαρδίζουμε" συνέχεια τα παιδιά με νεα ύλη χωρίς να έχουν αφομοιώσει την προηγούμενη.<BR/><BR/>Οδυσσεα , ευχαριστώ για το λινκ! Θα το μελετήσω αύριο με την ησυχία μου. Για τις τεχνικές τα έχουμε πει και στο δικό σου blog...<BR/><BR/>Καλώς επέστρεψες , Μαρία! Καταλαβαίνω τι θες να πεις. Είναι πολλοί οι παράγοντες που συμβάλλουν στην εμφάνιση του προβλήματος!ο δυσλεξικός δάσκαλοςhttps://www.blogger.com/profile/15946766487857137033noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6152316854631398618.post-79727660832055224512008-07-28T00:30:00.000+03:002008-07-28T00:30:00.000+03:00Συμφωνώ , Γιάννη! Θεωρώ απαράδεκτο ν' αφήνουμε παι...Συμφωνώ , Γιάννη! Θεωρώ απαράδεκτο ν' αφήνουμε παιδιά να φεύγουν από το Δημοτικό με χαμηλές επιδόσεις στην ανάγνωση και στην κατανόηση κειμένων! <BR/><BR/>Music bug , δεν έχεις κι άδικο! Υπάρχει μια τάση ν' ανεβαίνει το επίπεδο δυσκολίας των κειμένων από το Δημοτικό , χωρίς τα παιδιά να είναι έτοιμα ν' ακολουθήσουν. <BR/>Φέτος διδαξα κάποια κείμενα στη Γλώσσα της Δ Δημοτικού που πραγματικά ήταν πολύ δυσνόητα κι ακατάλληλα για μικρά παιδιά!!! <BR/>Τα βιβλία άλλαξαν πρόπερσι , οπότε θ' αργήσουν να ξαναλλάξουν...ο δυσλεξικός δάσκαλοςhttps://www.blogger.com/profile/15946766487857137033noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6152316854631398618.post-75042885559764031472008-07-27T17:34:00.000+03:002008-07-27T17:34:00.000+03:00Kαλησπέρα δάσκαλε..Σαν μεγαλο θεμα δεν εβαλες αυτη...Kαλησπέρα δάσκαλε..<BR/>Σαν μεγαλο θεμα δεν εβαλες αυτη τη φορά..;<BR/>Οχι μεγαλο δηλαδη... τεράστιο!!<BR/>Τι φταιει...<BR/>Τα παντα..<BR/>Οι γονεις...οι δασκαλοι...οι μαθητες....η ζωή...<BR/>Δεν εχω χρονο τωρα γι αυτο, μα πιστεψε με θα θελα να πω πολλα..<BR/>Προς στιγμήν καλως σε βρισκω και παλι μιας και ελειψα για πολυ πολυ λιγο..<BR/>(Μην ανησυχεις..δεν κατηγορω τους δασκαλους απαραιτητα επειδη το ανεφερα πιο πανω..)<BR/>Πιστευω καταλαβαινεις τι θελω να πω με το φταινε τα παντα..Μαρια Νικολαουhttps://www.blogger.com/profile/03855280015863272264noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6152316854631398618.post-6010328624538246322008-07-26T17:57:00.000+03:002008-07-26T17:57:00.000+03:00Ολόκληρη την έκθεση στα αγγλικά μπορείτε να τη βρε...Ολόκληρη την έκθεση στα αγγλικά μπορείτε να τη βρείτε <A HREF="http://ec.europa.eu/education/policies/2010/progressreport_en.html" REL="nofollow">εδώ</A> και ειδικότερα το θέμα με την ανάγνωση <A HREF="http://ec.europa.eu/education/policies/2010/doc/progress08/key_en.pdf" REL="nofollow">εδώ</A>.<BR/><BR/>Στην έκθεση ως ανάγνωση (reading literacy) θεωρείται η “understanding, using and reflecting on written texts, in order to achieve one’s goal, to<BR/>develop one’s goals, to develop one’s knowledge and potential and to participate in society.”<BR/><BR/>Με βάση τον παραπάνω ορισμό θεωρώ πως ο έκτος λόγος είναι ο προεξάρχων. Οι υπόλοιποι οπωσδήποτε συμβάλλουν αλλά σε μικρότερο βαθμό.Γιάννης Μιχαηλίδηςhttps://www.blogger.com/profile/15567542450545984862noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6152316854631398618.post-13945891472970737352008-07-26T11:25:00.000+03:002008-07-26T11:25:00.000+03:00Δεν μπορώ να βοηθήσω σε απόψεις για τα αίτια, παρά...Δεν μπορώ να βοηθήσω σε απόψεις για τα αίτια, παρά μόνο να πω τη γνώμη μου βάσει της εμπειρίας μου από τη ανήψια: όλοι αυτοί οι λόγοι που ανέφερες επηρεάζουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Προφανώς έχει να κάνει με το κάθε παιδί χωριστά. Βλέπω επίσης τεράστιο φόρτο εργασίας στα σχολεία, ίσως πράγματι τα παιδιά να μην μπορούν να επικεντρωθούν εκεί που πρέπει.<BR/>Τις προάλλες με τις Πανελλήνιες άκουσα ότι η επιτροπή έδωσε διευκρινίσεις για άγνωστες λέξεις, ίσως όχι και τόσο άγνωστες. Είναι και τα παιδιά των μεταναστών, που όπως πολύ σωστά ανέφερες, «παλεύουν» μεταξύ δύο γλωσσικών κόσμων.aposhttps://www.blogger.com/profile/07527864253959705886noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6152316854631398618.post-11370634401183645482008-07-25T16:23:00.000+03:002008-07-25T16:23:00.000+03:00Isws na ftaine kai ta vivlia pou pleon den kentriz...Isws na ftaine kai ta vivlia pou pleon den kentrizoun toso poly to endiaferon twn paidiwn, ki exoun dyskolepsei, me apotelesma na min exoun orexi na diavasoun kai na variountai. Mipos xreiazete mia ananewsi sta keimena?musicbughttps://www.blogger.com/profile/00817746071213134820noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6152316854631398618.post-44597565978247375902008-07-25T12:06:00.000+03:002008-07-25T12:06:00.000+03:00Παρόλες τις φιλότιμες προσπάθειες των δασκάλων πολ...Παρόλες τις φιλότιμες προσπάθειες των δασκάλων πολλά παιδιά της Α' Γυμνασίου αντιμετωπίζουν ακόμη πρόβλημα στην ανάγνωση, με ό,τι συνεπάγεται αυτή τους η αδυναμία.<BR/><BR/>Πάντως είναι εξωφρενική η αδιαφορία των ανευθυνοϋπεύθυνων γι' αυτή την κατάσταση.<BR/><BR/>Αν δινόταν η δέουσα προσοχή στην Α' Δημοτικού, θα ήταν πολύ διαφορετική η εικόνα των μαθητών μας. <BR/>Δυστυχώς, προτιμούν να ξοδεύουν αλλού τα απαραίτητα κοντύλια, στις μίζες και στις φιέστες.Γιάννηςhttps://www.blogger.com/profile/15860876520988770768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6152316854631398618.post-39407713945151016352008-07-25T10:34:00.000+03:002008-07-25T10:34:00.000+03:00Γεια σου , Γιάννη! Κάπως έτσι είναι τα πράγματα. Ε...Γεια σου , Γιάννη! Κάπως έτσι είναι τα πράγματα. Είναι πολλοί οι παράγοντες που οδηγούν στην εμφάνιση του προβλήματος. Φέτος είχα μια τάξη (Δ' Δημοτικού) όπου σχεδον ο 1 στους 3 μαθητές παρουσίαζε δυσκολίες στην ανάγνωση. Αν και παρουσίασαν μικρές βελτιώσεις εξακολουθώ να πιστεύω πως χρειάζονται περισσότερη βοήθεια για να φτάσουν σε ένα καλό επίπεδο ανάγνωσης.ο δυσλεξικός δάσκαλοςhttps://www.blogger.com/profile/15946766487857137033noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6152316854631398618.post-49176283474983991532008-07-24T18:44:00.000+03:002008-07-24T18:44:00.000+03:00Εκτός από τις περιπτώσεις α' και β' νομίζω ότι για...Εκτός από τις περιπτώσεις α' και β' νομίζω ότι για το πρόβλημα που παρουσιάζουν στην ανάγνωση οι μαθητές μας συμβάλλουν όλοι οι άλλοι λόγοι που αναφέρεις.<BR/><BR/>Βεβαίως, να μην ξεχνάμε και το μεγάλο αριθμό μαθητών που φοιτούν στην Α' τάξη (κυρίως στις μεγαλουπόλεις). Σε μια τάξη 25 μαθητών σε ποιον να πρωτομάθει ανάγνωση ο δάσκαλος;Γιάννηςhttps://www.blogger.com/profile/15860876520988770768noreply@blogger.com