23/3/08

Nintendo και σχολικές επιδόσεις


Αν περιμένετε να διαβάσετε ότι το Nintendo χειροτερεύει τις επιδόσεις των μαθητών , τότε πέσατε έξω...

Μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Σκοτία δείχνει ότι το Nintendo μπορεί να βελτιώσει τις σχολικές επιδόσεις των μαθητών. Συγκεκριμένα , 20 λεπτά κάθε πρωί είναι αρκετά για να δουν οι μαθητές καλύτερους βαθμούς στα σχολικά τους τεστ.

Το πείραμα εφαρμόστηκε σε ένα Δημοτικό της Σκοτίας και διήρκεσε 10 εβδομάδες. Στο τέλος του πειράματος παρατηρήθηκε 10% βελτίωση στις επιδόσεις , κατά μέσο όρο. Επίσης , οι μαθητές παρουσίασαν θετικές αλλαγές στα επίπεδα συγκέντρωσης και στη συμπεριφορά τους κατά τη μαθησιακή διαδικασία.

Το «παιχνίδι» που χρησιμοποιήθηκε αποτελείται από ασκήσεις ανάγνωσης , μνήμης κι επίλυσης προβλημάτων και σύμφωνα με τους ερευνητές ενεργοποιεί και κεντρίζει το ενδιαφέρον των σημερινών μαθητών.

Το πείραμα θα επεκταθεί σύντομα και σε άλλα 16 σχολεία της Σκοτίας.
Η δική μου απορία είναι η εξής: αν οι ίδιες ασκήσεις δίνονταν σε έντυπη (και εννοείται ελκυστική) μορφή τα αποτελέσματα θα ήταν διαφορετικά;

Το άρθρο μπορείτε να το διαβάσετε ολόκληρο στην σκοτσέζικη εφημερίδα The Herald.

11 σχόλια:

Odysseas είπε...

Πάντως αν το προτείνουμε στους γονείς θα μας κυνηγήσουν...

Τώρα μιλώντας σοβαρά το πιο πιθανό είναι να είχαμε τα ίδια αποτελέσματα, αν φυσικά οι δραστηριότητες στο χαρτί είχαν παιγνιώδη χαρακτήρα.

Μακάρι να μπορούσαμε να ενσωματώσουμε περισσότερο το παιχνίδι στο μάθημα...

ΜΑΡΙΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ είπε...

Σιγουρα καποια πραγματα ακονιζουν το μυαλο των παιδιων ισως..
μα δεν ειναι κι οτι καλυτερο να τα βλεπεις να ασχολουνται με αυτα..
Τωρα εγω βεβαια δεν τα ζω πια αυτα με τα παιδια αφου μεγαλωσαν πολυ αλλα και τοτε που πηγαιναν σχολειο τα πραγματα ήταν πιο ήρεμα..
Η ζωή αλλαζει καθε ένα χρονο 4!
Δυστυχως..
Οπως λεει και ο Οδυσσεας παιχνίδι ναι, αλλα γιατι ολα να εχουν ηλεκτρονικο χαρακτήρα πια..
Καλημερα και καλη βδομαδα να εχεις

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

Οδυσσέα,μπορεί οι γονείς να μας κυνηγήσουν τα παιδιά όμως θα ξετρελαθούν! Και 'γω το ίδιο πιστεύω, ότι και σε έντυπη μορφή οι ασκήσεις θα είχαν θετικά αποτελέσματα. Γιατί , λοιπόν, να βάλουμε το nintendo στα σχολεία, από τη στιγμή που ξέρουμε ότι προκαλεί και εθισμό σε κάποια παιδιά;

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

Μαρία , σίγουρα είναι ένας τρόπος να ακονίζουν τα παιδιά το μυαλό τους και να το βάζουν σε λειτουργία! Το ίδιο θα κατάφερναν και με απλές πράξεις όπως προσθέσεις , αφαιρέσεις και πολλαπλασιασμους ή ένα sudoku. Ίσως , οι ερευνητές να πιστεύουν ότι το nintendo θα τραβήξει πιο εύκολα την προσοχή των παιδιών και ότι θα το δουν πιο θετικά...

Διάβασα τα ανοιξιάτικα χαϊκού σου στην τάξη και άρεσαν πολύ στα παιδιά. Το ίδιο και στους συναδέλφους!

Artanis είπε...

Καλησπέρα Δάσκαλε:Αλήθεια συμβαίνει αυτό; Μήπως να το δοκίμαζα στις κόρες μου, ή τα αναποδοτικά οφέλη θα είναι ελάχιστα μπροστά στα κατά, του όλου εγχειρήματος;

Odysseas είπε...

artanis, καλύτερα όχι, επειδή στην έρευνα χρησιμοποιήθηκε συγκεκριμένο παιχνίδι που μάλλον δεν υπάρχει στην αγορά. Άσε δε που ακόμα και αν το βρεις, τα παιδιά θα κολλήσουν με το Nintendo και τις άλλες παιχνιδομηχανές. Προφύλαξε τα όσο μπορείς.

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

Artanis, θα συμφωνήσω με τον Οδυσσέα.

Τέτοιου είδους παιχνίδια νομίζω,όμως, ότι ήδη κυκλοφορούν στο εμπόριο και προσφέρουν "εγκεφαλική γυμναστική". Τα είχα δει να διαφημίζονται σε μια αγγλική εφημερίδα το καλοκαιρι και μάλιστα απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες! Το θέμα είναι αν οι κόρες θα έχουν την ωριμότητα να περιοριστούν σ' αυτά τα παιχνίδια ή θα επεκταθούν και στα υπόλοιπα και θα κολλήσουν;

Κάλύτερα να προτιμήσεις ασκήσεις μνήμης και παρατηρητικότητας σε έντυπη μορφή ή sudoku για παιδιά ή άλλα πνευματικά παιχνίδια (π.χ. scrabble ,παζλ ,γρίφους, λαβύρινθους κ.α.)

Artanis είπε...

Μην ανησυχείς, και δεν παίζουμε γενικώς...Έχουμε παιχνίδια γνώσεων και επιτραπέζια, και δεν έχω πρόβλημα με αυτό...Ως γραπτή σκέψη το κατέθεσα εδώ, όχι ως πρόθεση...

Μαρία Νικολάου είπε...

Σ ευχαριστω πολυ ..
Τιμή μου να με διαβαζουν..

Xrysostomos είπε...

Εγω δεν νομίζω ότι οι ίδιες δραστηριότητες σε χαρτί και μολύβι θα είχαν τα ίδια αποτελέσματα.

Η χρήση του ηλεκτρονικού παιχνιδιού είναι κάτι καινούργιο για τους μαθητές (γι αυτό άλλωστε αποτελεί και είδηση). Και στη διδακτική είναι κοινά αποδεκτό πως οτιδήποτε καινοτομικό έχει (αρχικά) θετικά αποτελέσματα.

Που μπορεί να δικαιολογούν και το +10%...

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

@Μαρία

Εμείς ευχαριστούμε για τα ωραία χαϊκού!

@Χρυσόστομος

Δηλαδή "κάθε θαύμα 3 ημέρες" ; Μόνο το καινούργιο λες να έφερε αυτά τα αποτελέσματα; Εγώ θα έλεγα πως τα θετικά αποτελέσματα τα έφερε η συστηματική εξάσκηση, αλλά δεν επιμένω κιόλας...