25/5/08

Το τέλος των διακοπών;


Εντάξει , ο τίτλος είναι λίγο παραπλανητικός ,αλλά προσπαθώ να τραβήξω την προσοχή σου , καλέ μου αναγνώστη!


Σύμφωνα με τo βρετανικό Institute for Public Policy Research, πρέπει να «πέσει ψαλίδι» στις καλοκαιρινές διακοπές! Και φανταστείτε ότι αυτό το λένε στην Αγγλία που έχουν μικρότερες διακοπές από τις δικές μας…

Ας δούμε ,όμως, πιο αναλυτικά το σκεπτικό της συγκεκριμένης δήλωσης:

α. Οι αναγνωστικές και μαθηματικές ικανότητες υποχωρούν σημαντικά όταν τα παιδιά είναι σε διακοπές,ειδικά αν τα παιδιά προέρχονται από φτωχότερα στρώματα της κοινωνίας.

β. Δεν έχουν όλα τα παιδιά πρόσβαση σε χρήσιμες εξωσχολικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών. Συνήθως, σε τέτοιες δραστηριότητες εμπλέκονται παιδιά από ανώτερα κοινωνικά στρώματα.

γ.Τα περιστατικά νεανικής παραβατικότητας και αντικοινωνικής συμπεριφοράς αυξάνονται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Το Ινστιτούτο ,λοιπόν, προτείνει οι καλοκαιρινές διακοπές να μειωθούν και το διδακτικό έτος να χωριστεί σε πέντε(5) περιόδους των οκτώ(8) εβδομάδων. Από τη μία διδακτική περίοδο στην άλλη , θα υπάρχουν διακοπές δύο(2) εβδομάδων. Ουσιαστικά , γίνεται αναδιανομή του σχολικού χρόνου και οι διακοπές δεν λιγοστεύουν απλά μεταφέρονται σε άλλες χρονικές περιόδους.


Ενδιαφέρον; Μπορεί...
Εφαρμόσιμο στην Ελλάδα; Χλωμό…

Εμένα ,πάντως, μου φάνηκαν πιο ενδιαφέρουσες οι παρακάτω διαπιστώσεις που έκανε η εκπρόσωπος του Institute for Public Policy Research :

**Τα αναλυτικά προγράμματα πρέπει να αλλάξουν , ώστε να δίνουν περισσότερες ευκαιρίες για μάθηση μέσω του παιχνιδιού.

**Η ευημερία των παιδιών αποτελεί σημαντικότατο παράγοντα μάθησης.

**Βελτιώνω τα αποτελέσματα δε σημαίνει ότι απλά εστιάζω στη Γλώσσα , στα Μαθηματικά ή στη Φυσική.

**Τα σχολεία χρειάζονται μεγαλύτερη στήριξη για να μπορέσουν να δημιουργήσουν υγιή και χαρούμενα παιδιά.





Εντάξει; Εντάξει!

Το σχετικό άρθρο μπορείτε να το διαβάσετε στο BBC.

10 σχόλια:

unclescrooge είπε...

Χμμ... Χρήσιμο και ενδιαφέρον το κείμενο. Παρόλο που φαίνεται σημαντική η πρόταση για αναδιανομή του σχολικού χρόνου, στην ουσία είναι κρίσιμη και η αναδιαμόρφωση του τρόπου μετάδοσης γνώσεων και πληροφοριών.

GASBIRD είπε...

α.Μα οι διακοπές δεν έχουν στόχο ΚΑΙ τη χαλάρωση;Και στο κάτω κάτω αν ο γονιός ασχολείται με τα παιδιά του μπορεί και μέσα από το παιχνίδι να κάνει refresh σε κάποια γνωστικά θέματα.
β.Οι εξωσχολικές δραστηριότητες ,δυστυχώς,και δεν είναι εύκολο οικονομικά να γίνουν από πολλές οικογένειες,αλλα και από αυτές που γίνονται κυρίως αφορούν στο παρκάρισμα του παιδιού,λόγω του οτι εργάζονται και οι δύο.
γ.Οσον αφορά στα περιστατικά αντικοινωνικής συμπεριφοράς και παραβατικότητας,μιά βότα στα πάρκα ή στα (αφύλαχτα) προαύλια των σχολείων να κάνει κανείς τις καθημερινές ,θα καταλάβει πως δε χρειάζονται διακοπές γιά να αυξηθούν.
Θεωρώ πως είναι μη εφαρμόσιμο το μέτρο γιά την Ελλάδα γιατί θα πρέπει να αναδιοργανωθεί ,όχι μόνο το εκπαιδευτικό σύστημα,αλλά και όλο το σύστημα αδειοδότησης και διακοπών.Πόσοι άραγε από εμάς θα μπορούν να παίρνουν άδειες μεσούσης της σχολικής χρονιάς γιά να εκμεταλλεύονται τον ελεύθερο χρόνο με τα παιδιά τους;
Και στις διαπιστώσεις, τέλος, θα με βρεις απόλυτα σύμφωνο.Εεεε..εκεί στο ΥΠΕΠΘ άραγε κάνουν κανά κόπο να διαβάσουν αυτές τις έρευνες;Τσ τσ τσ...τι ρωτάω κι εγώ ...

Άννα είπε...

Ειμαι σχολείο, εχω κενό αλλα είπα να πω μονο μια προταση!


Να ερθει ο Αγγλος να κανει μαθημα στην αιθουσα μας με 45 βαθμους και να εχει και τα παιδια εξω το διαλειμμα να κανουν γυμναστικη κατω απο τον ηλιο...Μετα τα ξαναλεμε...
Θα εχεις και δευτερο σχολιο απο μενα οταν παω σπιτι!!!

Xrysostomos είπε...

Εχει δίκιο η Αννα.

Κάθε πρόταση που έρχεται από "έξω" θαπρέπει να προσαρμόζεται στις τοπικές συνθήκες. Ακου μάθημα καλοκαιριάτικα.

Και μέσα στις τοπικές συνθήκες δεν είναι μόνο ο καιρός. Είναι και η μανία αρκετών συναδέλφων να "φορτώνουν" τους μαθητές με πολύ διάβασμα κατά τη διάρκεια των διακοπών Πάσχα και Χριστουγεννων.

Αν λοιπόν με μια τέτοια ανακατανομή του χρόνου προκύψουν κι άλλες 15μερες διακοπές μέσα στο χειμώνα, μερικοί θα βρίσκουν ευκαιρία να φορτώνουν κι άλλο τους μαθητές. Με αποτέλεσμα αυτές οι διακοπές να παύουν να είναι διακοπές.

Και μόνο που το σκέφτομαι εκνευρίζομαι

Άννα είπε...

Εχεις προσκλησουλα!!!

Artanis είπε...

Ήρθαν πέρσι σε σχολεία της πόλης, κάμποσοι Γιαπωνέζοι δάσκαλοι, για επίσκεψη γνωριμίας...Την επόμενη είχε η εφημερίδα τον εξής τίτλο:
Τί είδε ο Γιαπωνέζος...
Πάθανε την πλάκα τους οι άνθρωποι με τις συνθήκες διδασκαλίας, δίνανε συγχαρητήρια στους δασκάλους, στα σχολεία που επισκέφτηκαν...Ήρωες, τους αποκαλούσαν...

musicbug είπε...

Ayto exei efarmostei i oxi akoma? Gia Ellada poly xlwmo to kovw, alla ki eksw pistevw de tha kanei kalo, giati tha ayksithoun ta pososta katathlipsis sta paidia, thanai ola upside down.

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

Θείε Σκρούτζ,είναι μια πρωτότυπη ιδέα και γι' αυτό διάλεξα να τη δημοσιεύσω. Σίγουρα και ο τρόπος που γίνεται το μάθημα είναι πολύ σημαντικός.

gasbird,συμφωνώ ! Η χαλάρωση(ακόμα και η τεμπελιά...)είναι πολύ χρήσιμη. Το μυαλό πρέπει να ξεκουραστεί από τις σχολικές "σκοτούρες" για να επιστρέψει ορεξάτο στην τάξη το Σεπτέμβριο.
Οι τελικές διαπιστώσεις είναι και για μένα οι πιο σημαντικές.

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

Άννα , αυτές οι προτάσεις δεν έγιναν για την Ελλάδα. Για ευνόητους λόγους (βλ. τρελές θερμκρασίες!)το θεωρώ απίθανο να εφαρμοστούν εδώ.


Χρυσόστομε, πράγματι όπως το θέτεις αυτές δε θα ήταν διακοπές. Πάντως,μου φάνηκε ενδιαφέρον το γεγονός ότι προτείνουν σχολικές περιόδους των 2 μηνών. Φανερώνει ότι η σχολική διαδικασία είναι πιο κουραστική(για δασκάλους και για μαθητές)απ' ότι νομίζουν οι περισσότεροι!

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

Αρτανις , κάτι θα ξέρουν οι Γιαπωνέζοι... Φαντάζομαι (δεν ξέρω) ότι τα γιαπωνέζικα σχολεία θα είναι πολύ hi - tech!

music bug , δεν έχει εφαρμοστεί! Απλά μια πρόταση είναι που ίσως κάποια στιγμή εφαρμοστεί. Την κατάθλιψη δεν την είχα σκεφτεί. Λες;;;