10/6/08

Το "ιδανικό" σχολείο



Ποιο είναι το ιδανικό σχολείο;

Πρόσφατα διάβασα μια συνέντευξη που έδωσε ο Υπουργός Παιδείας στην εφημερίδα «Μακεδονία». Σ’ αυτή τη συνέντευξη , λοιπόν , ο Υπουργός δίνει την εξής απάντηση στο παραπάνω ερώτημα:

«Για μένα το ιδανικό σχολείο θα ήταν αυτό το σχολείο που θα τελείωνε τις ώρες λειτουργίας του ίσως λίγο πιο αργά, 5-6 το απόγευμα, αλλά το παιδί εκείνη την ώρα θα το απελευθέρωνε και θα είχε χρόνο να σκεφτεί, να παίξει ξέγνοιαστα. Ο στόχος ο στρατηγικός να ξέρετε ότι είναι αυτός.»

Το διαβάζω κι αμέσως μια σειρά αναπάντητων ερωτήσεων κατακλύζουν το μυαλό μου , ενώ παράλληλα αισθάνομαι το αίμα μου να κινείται απειλητικά προς τα πάνω…

Έχουμε και λέμε:

1. Για ποιον είναι «ιδανικό» αυτό το σχολείο που περιγράφει ο Υπουργός;

Ίσως για τους γονείς που θα έχουν ένα ασφαλές μέρος ν’ αφήσουν τα παιδιά τους τις ατέλειωτες ώρες που εργάζονται για να τα βγάλουν πέρα.

Ίσως για τους εκπαιδευτικούς ,επειδή θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.

Για τους μαθητές όμως θα είναι ιδανικό; Το πρόγραμμα του Δημοτικού ξεκινάει από τις 7 το πρωί για όσους το επιθυμούν. Αν κάποιο παιδί έχει έρθει από τις 7 στο σχολείο και μένει μέχρι τις 6 το απόγευμα , σημαίνει ότι συμπληρώνει 11(!!!) ώρες παραμονής στο σχολείο! Μπορείτε να μου πείτε ποιος ενήλικος έχει (επισήμως) 11 ώρες εργασίας ή μαθημάτων καθημερινά;

Ήδη από τις τελευταίες ώρες του πρωινού προγράμματος η απόδοση των μαθητών «πέφτει» και το ενδιαφέρον τους μειώνεται δραματικά! Φανταστείτε τι όρεξη για (οποιοδήποτε) μάθημα θα έχουν μέχρι τις 6 το απόγευμα…


2. Με ποια υποδομή το ελληνικό σχολείο θα φιλοξενεί μαθητές για 11 ώρες κάθε μέρα;

Πού θα τρώνε και πού θα ξεκουράζονται οι μαθητές; Στα ιδια θρανία που κάνουν μάθημα από το πρωί; Στο δικό μου σχολείο το «εστιατόριο» είναι ένα μπουντρούμι με δύο φεγγίτες , ένα ψυγείο , ένα φούρνο μικροκυμάτων κι έξι τραπέζια. Σ΄αυτόν τον «πολιτισμένο» χώρο πρέπει να φάνε τα περίπου 90 παιδιά που παρακολουθούν το πρόγραμμα του ολοήμερου. Είναι γνωστό ,επίσης ,ότι δεν υπάρχουν ειδικοί χώροι για ξεκούραση και χαλάρωση. Και μη μου πείτε ότι παιδάκια 7 κι 9 ετών δε χρειάζονται και λίγη ξεκούραση… 11 ώρες «στο πόδι» θα τη βγάζουν;

3. Τι εννοεί ο Υπουργός όταν λέει ότι «το παιδί εκείνη την ώρα θα το απελευθέρωνε»;;;

Συγγνώμη , μιλάμε για μαθητές ή για κρατούμενους φυλακών;

4. Είναι πολύ σίγουρος ο Υπουργός ότι εκείνη την ώρα το παιδί «θα είχε χρόνο να σκεφτεί, να παίξει ξέγνοιαστα»;;;

Γιατί υποψιάζομαι ότι εκείνη την ώρα το παιδι δε θα έχει όρεξη να κάνει τίποτα άλλο , παρά να παίξει play station ή να δει τηλεόραση;

Και καλύτερα να μη συζητήσουμε το ενδεχόμενο ο καθημερινός του μαραθώνιος να συνεχίζεται σε κάποιο φροντιστήριο ή σε κάποια αθλητική δραστηριότητα ή με περαιτέρω διάβασμα στο σπίτι…

5. Γιατί αισθάνομαι ότι με απειλεί όταν μου λέει ότι «ο στόχος ο στρατηγικός να ξέρετε ότι είναι αυτός.»;;;

6. Είναι τόσο απλό λοιπόν; Το σχολείο παρατείνει τη λειτουργία του για 2 ακόμα ώρες και μετατρέπεται αυτόματα σε ιδανικό; Αλήθεια ,πώς μας είχε διαφύγει τόσα χρόνια αυτή η καταπληκτική ιδέα;;;


Ολόκληρη η συνέντευξη στο esos.

21 σχόλια:

ΜΑΡΙΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ είπε...

Koιτα..
Επειδή εγω τα βλεπω λιγο διαφορετικα θα συμφωνήσω με τον υπουργό και θα πω τα εξης..
Ιδανικό θα ταν σιγουρα για τους γονεις.Μα και τα παιδια αν ήξεραν πως μετα απο κεινη την ωρα δεν θα κανουν απολυτως τιποτε που να χει σχεση με σχολειο ως την επομενη θα ταν ιδανικο πιστευω..
Φυσικα χρειαζονται προϋποθέσεις.
Σχολεια που να εχουν αιθουσες σωστες , μεγαλες κουζινες και φυσικα να τρεφονται με φαγητο και οχι με σαντουιτς απο το σπιτι.
Ετσι κι αλλιως υπαρχει η ενισχητικη διδασκαλια μεχρι τις 4. Δεν τρεχει και τιποτα αν ηταν δυο ωρες ακομη αλλα να μην χρειαζοταν νακανουν τιποτε τα παιδια μετα.
Γιατι και τωρα που υπαρχει η διδασκαλια αυτη τιποτε δεν γινεται.
Τα παιδια πρεπει να επιστρεψουν και να ξεκινησουν διαβασμα και γραψιμο..
ΜΠορει να ακουγομαι σκληρη για πολλους αλλα θεωρω πως ειναι ενα σωστο προγραμμα.
Ομως οπως ειπα και παραπανω ολα αυτα χρειαζονται προϋποθεσεις για να υλοποιηθουν και στην Ελλαδα δεν προκειτε να γινουν .Το μονο σιγουρο...

πέμπτη εποχή είπε...

Ο στόχος του υπουργείου
είναι να ''παρκάρουν'' τα παιδιά για 10 ώρες το εικοσιτετράωρο , χρησιμοποιώντας ωρομίσθιους που δουλεύουν για 300 ευρουλάκια το μήνα και έναν ή δυο δασκάλους που θα τρέχουν σαν παλαβοί, για να βάλουν τα παιδιά να γράψουν και να διαβάσουν.
Οι γονείς αμερικανοποιήθηκαν. Δουλεύουν από το πρωί ως το βράδυ.Σειρά έχουν τα παιδιά.
Για να μπαίνουν από μικρά στο πρόγραμμα.
Γνωρίζεις πως το πρόβλημα είναι οι υλικοτεχνικές υποδομές,συνάδελφε.Το θέμα είναι τι ανθρώπους θα βγάλουμε . Παιδιά χωρίς ελεύθερο χρόνο για παιχνίδι,γεμάτα υποχρεώσεις , δραστηριότητες, μαθήματα.Παιδιά χωρίς παιδικότητα...

πέμπτη εποχή είπε...

εννοούσα πως ''το πρόβλημα ΔΕΝ είναι οι υλικοτεχνικές υποδομές''
ευχαριστώ.
Συγχαρητήρια για το μπλογκ

musicbug είπε...

Alli mia thliveri diapistosi oti oi politikoi prwta milane kai lene diafora kai meta skeftontai! Ma einai dynaton ena paidi na einai misi mera sto sxoleio kai meta pou thanai ptwma na kanei pragmata gia ton eayto tou?

apos είπε...

Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, στην Παιδεία γίνονται ασκήσεις επί χάρτου. Προφανέστατα «θύματα» των ασκήσεων είναι οι μαθητές. Πού αλλού να δοκιμάσεις την άσκηση, άλλωστε; Δεν μπορώ να έχω άποψη για το θέμα, δεν έχω παιδιά και τα 10 χρόνια που δίδασκα Ισπανικά δεν είναι καλός οδηγός για να κρίνω, αφού επρόκειτο κυρίως για φοιτητές και άνω.
Από τα ανίψια μου, όμως, που βλέπω έχω την εντύπωση ότι τα παιδιά φορτώνονται πολλά σε πολύ μικρή ηλικία. Η ανιψιά μου είναι 10 και μαθαίνει αγγλικά ΚΑΙ γαλλικά. Είναι δυνατόν; Ρωτάω, δηλαδή, να μου και κάποιος που ίσως ξέρει καλύτερα από μένα.
Τέλος, φοβάμαι ότι το ζητούμενο πλέον για πολλούς γονείς είναι πού να αφήσουν (παρκάρουν) τα παιδιά, αφού οι επαγγγελματικές υποχρεώσεις τούς πνίγουν.

Artanis είπε...

Βασικά, το τέλειο σχολειό για μένα θα ήταν εκείνο που θα κάλυπτε τις μαθησιακές ανάγκες του παιδιού, θα του μάθαινε τις ξένες γλώσσες, θα το τάιζε το μεσημέρι, θα το κάλυπτε στα αθλητικά του και μουσικά του ενδιαφέροντα, θα του διόρθωνε τις ελλείψεις του, και θα το άφηνε να γυρίσει σπίτι του κάποια στιγμή νωρίς το απόγευμα, να έχει χρόνο να παίξει, να ξεκουραστεί, και να μην το τρώνε οι δρόμοι προς και από τα φροντιστήρια...
Αν το δεις όμως να έρχεται, να με χαιρετήσεις...

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

Μαρία , μιλάω για παιδιά Δημοτικού! Μου φαίνεται τουλάχιστον απάνθρωπο κι αντιπαιδαγωγικό να βρίσκονται τόσες ώρες στο σχολείο. Γιατί χρειάζονται 11 ώρες για να τελειώσουν τα παιδιά τα μαθηματά τους; Μήπως το σχολείο έχει εξωπραγματικές απαιτήσεις;;; Εξάλλου το ίδιο το Υπουργείο λέει ότι η μελέτη των μαθητών στο σπίτι (άρα και στο ολοήμερο)πρέπει να είναι το πολύ 1 ώρα! Άρα το αργότερο μέχρι τις 2:30 - 3:00 θα έπρεπε να έχουν τελειώσει! Τα υπόλοιπα μου φαίνεται πως τα λέει για να ευχαριστήσει τους γονείς-ψηφοφόρους!!! Ακόμα κι αν δεχτούμε πως θέλει να προωθήσει κι άλλες δραστηριότητες (αθλητισμό,ξένες γλώσσες) δε θα ήταν καλύτερο να έχει προηγηθεί ένα μεγάλο διάστημα ξεκούρασης,ώστε ο μαθητής να είναι πάλι έτοιμος να παρακολουθήσει μάθημα; Τέτοια ξεκούραση,όμως, δεν μπορεί να προσφερθεί στο χώρο του σχολείου...

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

Πέμπτη εποχή, συμφωνώ μαζί σου! Τα παιδιά στις μέρες μας έχουν περισσότερες υποχρεώσεις από ένα μεγάλο!Φοβάμαι ότι τα αγχώνουμε και τα πιέζουμε χωρίς ουσιαστικό λόγο.
Πράγματι , αν από μικρά έχουν μάθει στο 11ωρο , τότε μεγαλώνοντας θα τους φανεί πολύ φυσιολογικό να δουλεύουν 12 ώρες για τους εργοδότες τους! Διακυβευουμε το παρόν τους για ένα αβέβαιο μέλλον...

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

music bug , μερικοί πολιτικοί καλύτερα να μασάνε παρά να μιλάνε !(που λέει και η διαφήμιση...)Νομιζω ότι ο συγκεκριμένος τα λέει αυτά επειδή ουσιαστικά δεν έχει επαφή με την πραγματικότητα που ισχύει στα σχολεία. Και πως θα μπορούσε , αφού ποτέ δεν έχει εργαστεί σε σχολείο;;;

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

Το ίδιο λέμε ,Apos! Τα παιδιά παραφορτώνονται και η ύλη που καλούνται να "βγάλουν" δεν αντιστοιχεί στην ηλικία τους. Η δεύτερη ξένη γλώσσα μας έλειπε!!! Αν ήθελαν ας την έβαζαν προαιρετικά , όχι υποχρεωτικά για όλους! Τώρα υποχρεώνουν τις μεγάλες τάξεις να έχουν 7ωρο μάθημα!!! Αλήθεια , αυτοί που το αποφάσισαν πήγαν να διδάξουν 6η κι 7η ώρα να δουν τα κατορθώματα τους;;; Αντί να προσπαθεί το κράτος να βάλει μια τάξη στα εργασιακά των μεγάλων κοιτάει πώς να μετετρεψει το σχολείο
σε "παιδοφυλακτήριο"!

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

Επίσης , το τέλειο σχολείο ,Αρτάνις, θα ήταν αυτό που θα λάμβανε υπόψη του ότι τα παιδιά είναι άνθρωποι με συναισθήματα ,όρια και συγκεκριμένες αντοχές και δε θα τα παραφόρτωνε με άγχος και άσχετες με τη ζωή του γνώσεις!

Artanis είπε...

Σωστός!
Σου έχω και πρόσκληση για παιχνίδι...
καλό απόγευμα...

Xrysostomos είπε...

Ζούμε σε μια χώρα στην οποία ο υπουργός παιδείας δεν έχει ιδέα από το τί σημαίνει "παιδί".

zerocool είπε...

Καταλαμβάνομαι από τρόμο όταν διαβάζω σκέψεις υπουργών αυτής της άσχετης, ανεύθυνης και επικίνδυνης κυβέρνησης και ιδιαίτερα όταν αφορούν το παιδί μου.

Jordan είπε...

Αλλο ενα υπεροχο μετρο που θα επιτρεψει στον γονεα-εργαζομενο να αφιερωθει στην 10ωρη δουλεια του με ωρομισθιο 3,60 ευρω την ωρα.

ΥΓ Ασχετα απο το θεμα:Σημερα πηγα στην γιορτη της ληξης του σχολικου ετους στο δημοτικο που εργαζεται ως δασκαλα η αδελφη μου.Περασα απιθανα. Τα παιδακια ηταν υπεροχα, γεματα αυθορμητισμο και ενεργεια. Τραγουδησαν, χορεψαν και επαιξαν σκετς.Ηταν η ωραιοτερη παρασταση που εχω δει στην ζωη μου.Μου θυμισε λιγο την δικη μου παιδικη ηλικια. Συγκινηθηκα.

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

Artanis , ακόμα περιμένω τη Μούσα να με επισκεφτεί...

Xρυσόστομε , πολύ σωστή παρατήρηση! Θέλω να τον βάλουν να δουλέψει για μια χρονιά σ' ένα σχολείο μήπως κι έρθει σ' επαφή με την πραγματικότητα!

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

Γεια σου,zerocool! Σε καταλαβαίνω , αν και νομίζω πως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν ήταν καλύτερες...

Jordan,ακριβώς έτσι! Και δε θα 'ναι μόνο ο γονιός που θα παίρνει τα 3,60 αλλά και ο ωρομίσθιος εκπ/κός που θα κληθεί να δουλέψει στο σχολείο!

Πράγματι ,οι εκδηλώσεις αυτές -ιδιαίτερα όταν είναι οι αποχαιρετιστήριες της ΣΤ'-έχουν μια συναισθηματική φόρτιση! Χαίρομαι που σου άρεσε!
Και 'μεις χθες τη γιορτή της έκτης είχαμε!

Flora είπε...

Αυτό μας έλειπε, βρε παιδιά... Πώς δεν το είχαμε σκεφτεί; Καλά λες δάσκαλε...

Άσε μας κ. Υπουργέ... με τις ιδέες σου...

Στρατηγικός στόχος να μένουν κι άλλες ώρες τα παιδιά στο σχολείο;
Αν είναι δυνατόν!
Μήπως έχουμε χάσει το στόχο;
Λέω...

Ανώνυμος είπε...

χριστε μου!

φουρνος μικροκυματων σε σχολειο!?!?

οχι ρε δασκαλε , ψαξτο λιγο και ξεκινα την αλλαγη στην εκπαιδευση απο αυτον.. ξερεις τι κανει στα τροφιμα?

θα μου πεις οι γονεις τους ή στην Αμερικη βαζουν το μπιμπερο με το γαλα του μωρου.. ε! τοσα ξερουν! Εσυ ομως εχεις το διαδυκτιο ( και το καλοκαιρι μπροστα σου)..
ψαξτο , σε παρακαλω...

σε παρακαλωωωωωωωω!!!!

ειναι παιδια.....

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

flora,έχεις δίκιο! Έχουμε χάσει το στόχο και την ουσία προ πολλού...

ανώνυμε,δεν έχω φούρνο μικροκυμάτων σπίτι και δε θα πάρω επειδή έχω ακούσει αρκετά αρνητικά σχόλια!
Στο σχολείο,το φαγητό ζεσταίνεται μέσα στα πλαστικά τάπερ που φέρνουν τα μικρά από το σπίτι. Επικινδυνο; Θα το ψάξω ,αλλά δε νομίζω να μ' ακούσει και κανείς...

Ανώνυμος είπε...

Μιλάμε για ιδανικό σχολείο. Ας σκεφτεί κάποιος πρώτα να καταργηθούν τα εφτάωρα και ας εφαρμοστεί προαιρετικά απο τη μια μέχρι τις τρίς η ενησχητική στήριξη και τότε όλοι θα θέλουν να τη παρακολουθήσουν. Οσο υπάρχουν τα εφτάωρα το σχολείο θα λέγεται εξοντοτικό ας πεί μια φορά ένας υπουργός παιδείας να καθήσουν στην ερημιά τους οι φιλλόλογοι που έχουν βγάλει τη φάουσα μη τους καταργήσουν τα αρχαία τους και χαθεί η νεκρή γλώσσα ( αλλά πως θα πλουτίσουν απο τα ιδιαίτερα???) και ας δουλέψει υπέρ των μαθητών ο κύριος υπουργός ο κάθε κύριος υπουργός που φιλοσοφεί μη ξέροντας τι λέει.