10/3/08

Χαρούμενα Μαθηματικά!!!

Επιτέλους!!! Βρέθηκε ένας ευχάριστος τρόπος να διδάξουμε Μαθηματικά. Παρατηρήστε το βίντεο κι απ' αύριο κιόλας μην ξεχάσετε να πάρετε το πιάνο σας στο σχολείο!

Πέρα , όμως , από το αστείο του πράγματος , ο συμπαθής καλλιτέχνης πετάει και αρκετές απολαυσικές μπηχτές για τα "Νέα Μαθηματικά" , τα οποία πρόσφατα είδαμε κι εμείς στα νέα βιβλία του Δημοτικού. (ουδέν σχόλιο)

Απολαύστε τον!

15 σχόλια:

Γιάννης Μιχαηλίδης είπε...

Πολύ καλό το βίντεο!

Ο προβληματισμός όμως παραμένει. Πώς μπορούν να γίνουν τα μαθηματικά πιο κατανοητά από τους μαθητές;

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

Οδυσσέα , μακάρι και να 'ξερα! Σε γενικές γραμμές , πιστεύω ότι πρέπει να προχωράμε με μικρά βήματα και με πολύ χειροπιαστά παραδείγματα που να έχουν νόημα για τα παιδιά. Επίσης , πρέπει να έχουμε χρόνο για να επεξεργαστούμε κάθε καινούργια ενότητα. Οι επαναλήψεις βοηθάνε επίσης.

Η θεωρία μου (ποια;;;;;) για τα μαθήματα γενικά είναι ότι χρειάζεται να οδηγούμε τους μαθητές στην επιτυχία! Η κάθε επιτυχία γεννά νέες επιτυχίες και πάει λέγοντας...

Όταν οι μαθητές βιώνουν την επιτυχία σε κάποιο τομέα αυτό τους τονώνει την αυτοπεποίθηση και τους παρακινεί να συνεχίσουν και να ασχοληθούν περισσότερο. Αυτή είναι η γνώμη μου , αλλά δεν παίρνω και όρκο ότι είναι σωστή...

Γιάννης Μιχαηλίδης είπε...

δυσλεξικέ δάσκαλε λες: "Όταν οι μαθητές βιώνουν την επιτυχία σε κάποιο τομέα αυτό τους τονώνει την αυτοπεποίθηση και τους παρακινεί να συνεχίσουν και να ασχοληθούν περισσότερο."

Η γνώμη σου είναι σωστότατη. Αν έχεις όρεξη μπορείς να διαβάσεις το post μου
Αυτοαποτελεσματικότητα
στο οποίο αναλύω συνοπτικά τη θεωρία του Bandura.

Συμφωνώ επίσης και με τον τρόπο που δουλεύεις στα μαθηματικά. Το μεγάλο πρόβλημα είναι όμως πού θα βρούμε το χρόνο για τις απαιτούμενες επαναλήψεις. Αυτοί όπως το πάνε σε μερικά χρόνια θα βάλουν και τις συναρτήσεις στο Δημοτικό.

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

Το διάβασα το post σου , Οδυσσέα. Μια χαρά τα γράφεις! Για το θέμα του χρόνου η λύση είναι μία: να μειωθεί η ύλη! Δεν καταλαβαίνω τι προσπαθούν να πετύχουν αυτοί που φτιάχνουν τα Αναλυτικά Προγράμματα και τα βιβλία... Το ρητό "ουκ εν τω πολλώ το ευ" τους το έχει μάθει κανείς;;;

Απορία: Έχεις κάνει κάποιο μεταπτυχιακό; (αν δε θες,δεν απαντάς)

Μαρια Νικολαου είπε...

Αν ηταν μονο τα μαθηματικά δυσκολονόητα στα παιδια σημερα καλα θα ηταν..Το θεμα ειναι πως ολα τα βιβλια εχουν γινει πια ακαταλαβίστικα..
Πολυ καλο το βιντεο.
Καλημερα και καλη συνεχεια εβδομαδας

Artanis είπε...

Δυσλεκτικέ δάσκαλε καλησπέρα...Σου έχω σχόλιο στον Αναγνωστάκη, περνα μια βόλτα αν έχεις χρόνο...

Roadartist είπε...

Οντως συμπαθεστατος :) Εξαιρετικο βιντεο! Καλη εβδομαδα δυσ. δασκαλε!

Γιάννης Μιχαηλίδης είπε...

Δεν έχω κάνει μεταπτυχιακά. Για να είμαι ειλικρινής δε βλέπω να κάνω ούτε στο μέλλον επειδή το βρίσκω βαρετό να επιστρέψω στα θρανία σαν μαθητής. Απλώς μου αρέσει το διάβασμα.

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

@ Μαρία

Καλησπέρα,Μαρία! Στα σεμινάρια επιμόρφωσης για τα νέα βιβλία είχαμε εκφράσει κάποιες αντιρρήσεις για το βαθμό δυσκολίας των νέων βιβλίων κι ένας επιμορφωτής (μέλος συγγραφικής ομάδας) μας απάντησε ότι οι μελέτες δείχνουν ότι το επίπεδο των παιδιών έχει ανέβει!!! Εγώ γιατί δεν το βλέπω;;;;;

@Artanis
Χαίρομαι που σας άρεσε! Έχω βρει κι ένα ακόμα πιο "σοβαρό" στο YouTube. Μόλις βρω τη διεύθυνση θα περάσω από το μπλογκ σου να σου την αφήσω.

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

@Roadartist

Καλησπέρα , Καλλιτέχνιδα! Καλή συνέχεια! Κάτι νιαουρίσματα άκουσα από το μπλογκ σου... Μόλις βρω λίγο χρόνο θα περάσω να μελετήσω το θέμα καλύτερα!

@Odysseas

Καλά κάνεις ! Αυτοεπιμορφώνεσαι!
Εγώ έλεγα για Διδασκαλείο (ειδική αγωγή), αλλά μόνο που σκέφτομαι εξετάσεις με πιάνει αλλεργία! Επίσης , μου φαίνεται λίγο δύσκολο να αποχωριστώ την τάξη και το σχολείο για δύο χρόνια. (τι μου συμβαίνει;;;;) Ίσως αργότερα...

Αννα είπε...

Καλησπερα συναδελφε!
Το μωρο εμεινε αβαπτιστο...
Ειπωθηκαν ονοματα οπως της "Ελλης Αλεξιου", "Βιτσεντζος Κορναρος" και διαφορα αλλα αλλα αποφαση δεν πηραμε.Βασικα το ειχαμε παρει πολυ χαλαρα το θεμα...Οποτε θα το ξαναδουμε το θεμα!!!


Α το βιντεο πολυ καλο!!!

Ιωάννα είπε...

Ουφ!! Με μπέρδεψε!! Προς το παρών στα μαθηματικά είμαι άριστη προτιμώ τον παλιό τρόπο!!

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

Καλημέρα , Ιωάννα! Μάλλον αυτό θέλει να δείξει , ότι δηλαδή μπερδεύουμε τους μαθητές χωρίς λόγο!

musicbug είπε...

Kalispera!
Gelasa poly me to video ayto, sigoura thatan pio fun etsi ta mathimatika, eidika gia mena pou pera apo ta vasika kai ligo akoma, imoun oti nanai kai den taperna poly, eidika gewmetria! Ti mou thymises twra:-))

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

Γεια,σου musicbug! Ελπίζω το ποστ να μη σου ξύπνησε τους σχολικούς "εφιάλτες" του παρελθόντος! Πάντως , μπορεί και να μην έφταιγες μόνο εσύ αν δεν "έπαιρνες" τα μαθηματικά...