Αν και δε συνηθίζω να τα πηγαίνω καλά με το ΥΠΕΠΘ (μη με πείτε προκατειλημμένο!) αυτή η απόφαση μου φάνηκε ενδιαφέρουσα…
Μιλάω ,βέβαια , για την επιστροφή των βιβλίων στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Αντί ,λοιπόν, οι μαθητές να τα πετάνε ή να τα σκίζουν ή να τα κλειδώνουν σε σκοτεινά ντουλάπια φέτος θα πρέπει να τα επιστρέψουν για ανακύκλωση.
Μ’ αυτό τον τρόπο , θα έχουμε και οικονομικό και οικολογικό όφελος!
Μέχρι εδώ καλά! Το παρακάτω σημείο ,όμως, της απόφασης μου φάνηκε επιεικώς ανεφάρμοστο:
«Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, 2008-09, οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων καλούνται να ενημερώσουν εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές για την εφαρμογή του συστήματος της επιστροφής και επαναχρησιμοποίησης βιβλίων σε άριστη κατάσταση. Αναλυτικότερα, οι μαθητές οφείλουν να διατηρούν καθαρά τα σχολικά εγχειρίδια, τα οποία θα επιστραφούν με τη λήξη του σχολικού έτους και θα διανεμηθούν στους μαθητές που θα τους διαδεχθούν.»
Δηλαδή τώρα οι μαθητές δε θα σημειώνουν τίποτα πάνω στα βιβλία; Ούτε το όνομα τους θα γράφουν ,ούτε ημερομηνίες , ούτε στιχάκια , ούτε ζωγραφιές; Ασκήσεις δε θα συμπληρώνουν;;; Ή μήπως θα υποχρεώνονται να τις σβήσουν στο τέλος της χρονιάς;
Εκτός κι αν οι επόμενοι μαθητές θα παίρνουν τα βιβλία με συμπληρωμένες τις ασκήσεις για να γλιτώσουν οι οικογένειες από τα έξοδα των λυσαριών!!! (ακόμη μία κοινωνική προσφορά του ΥΠΕΠΘ , τρέμε Πατάκη…)
Ας μου το εξηγήσει κάποιος!!!
Μιλάω ,βέβαια , για την επιστροφή των βιβλίων στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Αντί ,λοιπόν, οι μαθητές να τα πετάνε ή να τα σκίζουν ή να τα κλειδώνουν σε σκοτεινά ντουλάπια φέτος θα πρέπει να τα επιστρέψουν για ανακύκλωση.
Μ’ αυτό τον τρόπο , θα έχουμε και οικονομικό και οικολογικό όφελος!
Μέχρι εδώ καλά! Το παρακάτω σημείο ,όμως, της απόφασης μου φάνηκε επιεικώς ανεφάρμοστο:
«Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, 2008-09, οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων καλούνται να ενημερώσουν εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές για την εφαρμογή του συστήματος της επιστροφής και επαναχρησιμοποίησης βιβλίων σε άριστη κατάσταση. Αναλυτικότερα, οι μαθητές οφείλουν να διατηρούν καθαρά τα σχολικά εγχειρίδια, τα οποία θα επιστραφούν με τη λήξη του σχολικού έτους και θα διανεμηθούν στους μαθητές που θα τους διαδεχθούν.»
Δηλαδή τώρα οι μαθητές δε θα σημειώνουν τίποτα πάνω στα βιβλία; Ούτε το όνομα τους θα γράφουν ,ούτε ημερομηνίες , ούτε στιχάκια , ούτε ζωγραφιές; Ασκήσεις δε θα συμπληρώνουν;;; Ή μήπως θα υποχρεώνονται να τις σβήσουν στο τέλος της χρονιάς;
Εκτός κι αν οι επόμενοι μαθητές θα παίρνουν τα βιβλία με συμπληρωμένες τις ασκήσεις για να γλιτώσουν οι οικογένειες από τα έξοδα των λυσαριών!!! (ακόμη μία κοινωνική προσφορά του ΥΠΕΠΘ , τρέμε Πατάκη…)
Ας μου το εξηγήσει κάποιος!!!
Ολόκληρη την απόφαση μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ.
27 σχόλια:
Εγώ πάλι σήμερα είχα άλλο... καβγά! Αδιάφορος -επιεικώς- μαθητής, με ένα σωρό προβλήματα, έχει "δανειστεί" κάμποσα βιβλία παραπάνω, τα οποία επέστρεψε σήμερα ο δάσκαλος της Ένταξης. "Τι να τα κάνω, στην κατάσταση που τα 'χει κάνει;" "Ξέρεις, Γ., τα βιβλία κάνουν λεφτά!" του είπε μια συμμαθήτριά του. Μήπως, τελικά, θα 'πρεπε κάποιοι να φτάσουν να τα πληρώσουν μια φορά από την τσεπούλα τους, για να καταλάβουν ότι τα βιβλία κοστίζουν και ότι άλλοι τα χρειάζονται και δεν τα έχουν;
Όσο για την ανακύκλωση συμφωνώ. (αν και κάποιοι θα πουν ότι ίσως χρειαστεί να ανατρέξουν σε παλιότερα βιβλία για κάποιες διευκρινίσεις). Για την επιστροφή τους στο σχολείο όμως, δεν ξέρω τι ακριβώς είχε στο μυαλό του αυτός που το 'γραφε...
Μήπως εδώ ταιριάζει το ρητό..."Εδώ ο κόσμος καίγεται και το...ΥΠΕΠΘ χτενίζεται"?Και δεν εννοώ το θέμα της ανακύκλωσης,αλλά αυτό που ανφέρεται περί επαναχρησιμοποίησης αλλά και μιά άλλη πρόταση..."θα εμπεδώνεται ο σεβασμός των μαθητών στην πνευματική αξία των σχολικών βιβλίων".Τώρααα μάλιστα!!!!Αν περιμέναμε να εμπεδώσουμε το σεβασμό στα παιδιά μας με τέτοια μέτρα τώρα Χ...ε μέσα Πολυχρόνη!!!Γίνομαι λίγο κακός ε?
ΥΓ:Θ α συμφωνήσω με την αγαπητή Marilia.Ας τα πληρώσει κάποιος επιτέλους!!!
Με καλυψαν τα δυο παιδια παραπανω...
Με καλυψες και εσυ...
Πως θα γινει καλε αυτο απορία το έχω...
Θα επιστρεψουμε και εμεις τα δικα μας;
marilia,
αν θυμάμαι καλά, τέτοιες ιδέες έχουν προταθεί από οικονομολόγους για να εξοικονομηθούν χρήματα. Γι' αυτό και αδυνατούν να καταλάβουν τις δυσκολίες που θέτει στη δουλειά μας.
Το ακουσα το πρωι στο αυτοκινητο και νομιζα οτι ειναι φαρσα.Απο ποτε θα ισχυει αυτο? απο το επομενο σχολικο ετος?
ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ
---------------
ΠΡΟΣ ΥΠΕΠΘ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:Κον Υπουργό
Δίδονται βιβλία της ΑΣΟΕΕ,προς ανακύκλωση, 4ετίας 1986-1990,σε άριστη κατάσταση,κειμειλιακής αξίας και από αρίστης ποιότητος χαρτί...πληροφορίες εντός
Με τέτοιες αποφάσεις το υπουργείο παιδείας χτίζει την παιδεία!
Είναι δυνατόν να επιστρέφεται βιβλίο, για να επαναχρησιμοποιηθεί ή για να ανακυκλωθεί; Δηλαδή, η αξία του ως βιβλίου περιορίζεται στη μια χρονιά; Μετά τη χρήση του ως σχολικού βιβλίου δεν έχει αξία; Οι γνώσεις που κουβαλάει είναι γνώσεις ενός χρόνου; Τόσο εφήμερη είναι η αξία του;
Αντί το υπουργείο να προτρέπει τους μαθητές να φυλάξουν τα βιβλία τους, γιατί είναι βιβλία, γιατί είναι αποθήκες γνώσεων, γιατί κάποια στιγμή θα τους χρειαστούν, ζητάει να τα πολτοποιήσουν, για να φτιάξουμε χαρτί υγείας!
Μα τόσο τρελοί είμαστε!
Εγω πειραζει να πω και παλι "αχ ΕΛλάδα μας γλυκιά"???
Τι να πει κανεις...
Εχουν την εντυπωση πως αυτα τα πραγματα ειναι υλοποιήσιμα?
Δεν νομιζω πως θα γίνει.
Οσο για την ανακύκλωση συμφωνώ!
Καλημέρα κι απο δω
Κι εγώ συμφωνώ με το Γιάννη. Τι στο καλό έχουν πάθει όλοι και μιλούν για τα βιβλία λες και είναι απλά κομμάτια από χαρτί; Η γνώση μέσα τους;
"Να τα ανακυκλώνουμε για να γλιτώσουμε λεφτά"
Ωραία λοιπόν, να πιάσουμε και το principia του Νέυτωνα και να το ανακυκλώσουμε (έχει βγει και σε τόσα αντίτυπα το άτιμο).
Και σχετικά με το επιχείρημα "να πληρώνεις τα βιβλία σου προκειμένου να τα εκτιμήσεις" διαφωνώ τρελά.
ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΑ ΕΚΤΙΜΑΣ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΕ ΕΧΕΙ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΝΑ ΤΑ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ(βλ. ρόλος εκπαιδευτικού).
Αν οι μαθητές σκίζουν τα βιβλία στο τέλος της χρονιάς, εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε άλλο από το να σκεφτούμε τα λάθη μας. Γιατί σίγουρα σε μεγάλο βαθμό εμείς φταίμε. Οι εκπαιδευτικοί.
Να τους βάλουμε να τα πληρώνουν είναι καθαρός στρουθοκαμηλισμός.
Σαν να λέμε, ξέρουμε ότι μισούν τα βιβλία, ξέρουμε ότι εμείς έχουμε κάνει κάποιο λάθος και δεν αγαπούν τη μάθηση, αλλά δεν θέλουμε να βλέπουμε το λάθος μας: Ας τα πληρώνουν. Και όλα καλά.
Και στη τελική, συγγνώμη ρε παιδιά, αλλά ποιος από μας εκτιμά ή δεν εκτιμά ένα βιβλίο, ανάλογα με την τιμή του;
ΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΟΤΑΝ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟ, ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΥΠΟΨΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΕ;
Αμάν πια με αυτή τη νοοτροπία, πόσο κοστίζει το ένα, πόσο κοστίζει το άλλο.
Χωνέψτε το: υπάρχουν πράγματα που δεν μπορούμε να τα μεταφράζουμε σε κόστος. Δεν είναι εμπορεύματα.
Και ένα από αυτά είναι η ΜΑΘΗΣΗ.
(Ή, φυσικά, ο έρωτας..)
Πες τα, Χρυσόστομε! :)
Κάποιοι μαθητές έρχονται σχολείο για να μας κάνουν τη ζωή δύσκολη. Εεεεε... συγγνώμη. Για να μην τα έχουν οι γονείς τους σπίτι και κάνουν τη δική τους ζωή δύσκολη. Εεεεεεε.... συγγνώμη και πάλι, για να μορφωθούν έρχονται. Το βρήκα! Για να εκτιμήσουν κάτι -βλ. συγκεκριμένο μαθητή μου- είναι ΕΝΤΕΛΩΣ αδύνατο! (πίστεψέ με, ξέρω τι λέω!) Γιατί να τους πληρώνουμε διπλά και τρίδιπλα βιβλία τα οποία αχρηστεύουν; Ας πληρώσουν οι ίδιοι. Όχι για να τα εκτιμήσουν, αλλά για να δουν πως κοστίζουν τα βιβλία και δεν πέφτουν από τον ουρανό!
Επίσης λέγοντας ότι πρέπει να δούμε τα λάθη μας, όταν εμφανίζονται σωροί από φλεγόμενα βιβλία, υποννοείς τα δικά μου και τα δικά σου λάθη; Ή μήπως την τρελή ύλη που καλούμαστε να καλύψουμε και τον τρόπο εξέτασης αυτής της έρμης ύλης; Γιατί αν εννοείς το δεύτερο, θα συμφωνήσω μαζί σου.
Είμαι από εκείνους που κάνουν βιβλιοθήκες τάξης και κουβαλούν βιβλία από το σπίτι τους και, στο τέλος, σκάνε και ένα μεγάλο ποσό σε βιβλιοπωλεία δωρίζοντας βιβλία στους μαθητές τους.
Έτσι, για να μην ισοπεδώνονται όλα.
Α και ελεγα....τι να τα κάνω αυτά τα βιβλιαρακια που έχω απο το 1987?
Να η ευκαιρία!!!!!!!!
Μήπως όμως έχει αλλάξει απο τότε το περιεχόμενο των βιβλίων? :-s
Και μετά σας φταίνε τα παιδιά με αυτισμό που στο κάτω κάτω φέρνουν και τη συνοδό τους μαζί γιά να διευκολύνει την ένταξή τους.Αυτό γιά κάποοιυς του εκπαιδευτικού κλάδου βέβαια όχι γιά όλους.
Katarxin teleio to "Disco lies" pou exeis valei. Symfwnw me tin anakyklwsi, diafwnw oti prepei nanai kathara ta vivlia, einai adynaton na ginei ayto, yparxei mathitis pou den variete kai den zwgrafizei i grafei sta vivlia? De nomizw!
Εγώ πάλι, γιατί κατάλαβα οτι εννοούσε την ανακύκλωση και όχι την αναδιανομή τους;
Και καλά να τα έχει καθαρά ο άλλος...Αν όμως είναι γραμμένα, με απαντήσεις (στην καλύτερη περίπτωση), τί γίνεται τότε;
έχεις και πρόσκληση για ένα παιχνιδάκι...
Καλό απόγευμα Δάσκαλε...
marilia,αν κατάλαβα καλά μιλάς για βιβλία από τη βιβλιοθήκη. Σ' αυτήν την περίπτωση , δε θα ήταν κακή ιδέα να αποκαταστήσει ο μαθητής τα φθαρμένα! Νομίζω πως το ίδιο ισχύει για όλες τις βιβλιοθήκες , γιατί οι σχολικές να αποτελούν εξαίρεση;;; Τουλάχιστον ,θα έπρεπε να ενημερωθούν οι γονείς του για το πρόβλημα. Πώς αλλιώς θα γίνει υπεύθυνος; Είναι ανάγκη να μάθει ότι πάντα υπάρχουν συνέπειες (θετικές ή αρνητικές) στις πράξεις μας.
gasbird , πολύ σωστή η παρατήρηση σου! Δεν είμαι σίγουρος ότι μ' αυτόν τον τρόπο εμπεδώνεται ο σεβασμός στην πνευματική ιδιοκτησία. Θα φανεί στην πορεία...
Αννα , τα βιβλία των δασκάλων εμείς τα επιστρέφουμε στο τέλος και μένουν στο σχολείο για να τα πάρει ο επόμενος.
Οδυσσέα , τελικά είσαι υπέρ ή κατα; Δεν κατάλαβα!
Γεια σου , maria-maria!Από φέτος θα εφαρμοστεί η ανακύκλωση, αλλά μόνο στη δευτεροβάθμια. Από του χρόνου θα πρέπει να τα επιστρέφουν σε άριστη κατασταση!!!
Γιάννη , καταλαβαίνω τη θέση σου , αλλά ας το δούμε και λίγο ρεαλιστικά. Πόσες φορές ξαναχρησιμοποιούν οι περισσότεροι μαθητές τα βιβλία των προηγούμενων ετών;;; Επιπλέον , μια συνάδελφος μου είπε ότι αν θέλουν οι μαθητές μπορούν να κρατήσουν κάποια.
Μαρία ,και 'γω πολύ χλωμό το βρίσκω. Η ανακύκλωση μου φαίνεται πιο πιθανή λύση. Βέβαια, τώρα που το ξανασκέφτομαι μου φαίνεται κάπως...
Χρυσόστομε , μήπως και 'μεις στρουθοκαμηλίζουμε; Συμφωνώ με όλα όσα λες , αλλά πού καταλήγουν στην πράξη τα περισσότερα σχολικά βιβλία;;; Καλό θα ήταν οι μαθητές να έχουν το δικαίωμα να κρατήσουν κάποια, αν πραγματικά τα θέλουν.
"ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΑ ΕΚΤΙΜΑΣ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΕ ΕΧΕΙ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΝΑ ΤΑ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ(βλ. ρόλος εκπαιδευτικού)."
Ο ρόλος μου δεν είναι να κάνω τα παιδιά ν' εκτιμήσουν τα κακογραμμένα βιβλία του Π.Ι. Αν μιλάς για τα βιβλία γενικότερα , τότε ναι!
Των δασκαλων εννοειται τα επιστρεφουμε...Αυτα που εχουμε βεβαια γιατι μερικα τα εχουμε συναιτερικα...
Τα βιβλια που εχει ο μαθητης εννοω...αυτα που διαβαζω καθημερινα και πανω εχω σημειωσει ό,τι θες...
Panos , θα σε στενοχωρήσω ,αλλά μάλλον έχει αλλάξει η ύλη!!! Εσύ πάντως είχες όλη την καλή διάθεση...
music bug ,ευχαριστώ!Ούτε ζωγραφιές , ούτε στιχάκια;;;
Μ' αυτόν τον τρόπο , θα καταπνίξουν εντελώς το δημιουργικό ταλέντο των μαθητών μας!!! :)
Artanis , τις ίδιες απορίες έχουμε!
άννα , κατάλαβα τι λες. Αυτά λογικά θα μπορούμε να τα κρατήσουμε.
Δυσλεξικέ δάσκαλε,
τείνω προς την ανακύκλωση των βιβλίων εκτός και αν κάποιοι μαθητές θέλουν να τα κρατήσουν.
Άσχετο αλλά πόσα avatar έχεις αλλάξει μέχρι τώρα;
Oδυσσέα , δεν ξέρω! Πάντως , βαριέμαι να κρατάω για πολύ καιρό το ίδιο! Μάλλον είμαι ένας ασταθής(παλιο)χαρακτήρας!!! :)
Τα βιβλία επιστρέφονται σε πολλές χώρες του κόσμου, έστω και για ανακύκλωση. Ακόμα και στην «τριτοκοσμική» Αργεντινή. Και μόνο για ανακύκλωση να το δει κανείς, καλό είναι. Μην είμαστε πάντοτε μίζεροι. Αλλωστε, πολλοί δεν ανοίγουν καν ορισμένα βιβλία σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, οπότε επιτρέφονται ολοκαίνουργα. Καλύτερο δεν είναι από το να καούν;
Apos,κάπως έτσι το βλέπω κι εγώ! Βέβαια , θα ήταν καλό οι μαθητές να έχουν το δικαίωμα να κρατήσουν κάποια,αν πραγματικά τα θέλουν.
Η αληθεια ειναι οτι αποτι εχω αταλαβει στην Αγγλία τα δυο τελευταια χρονια του σχολειου κατι παρομοιο γινεται... Αλλα μονο τα 2 τελευταια κατα τα οποια οι μαθητες προετοιμαζονται για το πανεπιστημιο, διαβαζουν περισσοτερο απο τις σημειωσεις τους και βοηθητικα απο τα βιβλια. Επισης αυτα τα βιβλια ειναι μεγαλα 500+ σελ. και βαρια, πολυ πιο αξιολογα απο τα ελληνικα βιβλια και συνεπως πολυ πιο ακριβα... Οσο για το οποιος θελει να κρατησει καποιο κειμενο για να ανατρεξει κ τα επομενα χρονια σε αυτο, ή να κρατησει σημειωσεις/υπογραμμισει το κειμενο απλα το βγαζει φωτοτυπια, αν τωρα του αρεσει ολο το βιβλιο, ε το αγοραζει αναγκαστικα...
Το θεωρω ομως τρελο να γινεται αυτο απο το δημοτικο η το γυμνασιο και με βιβλια που δεν νομιζω οτι ειναι κ απο τα πιο αξιολογα...
Γεια σου ,dapnipako! Σίγουρα εφαρμόζεται και σε άλλες χώρες αλλά εδώ δεν ξέρω τι θα γίνει τελικά ! Θα το δούμε στην πορεία...
Δημοσίευση σχολίου