Για να γίνει κάποιος καλός δάσκαλος δεν αρκεί μόνο η δική του προσπάθεια , αλλά χρειάζεται και το κατάλληλο εποπτικό υλικό που θα κάνει τη διδασκαλία περισσότερο ζωντανή και αποτελεσματική.
Βιβλία ,περιοδικά ,εγκυκλοπαίδειες, σλάιτς , dvd , cd-rom , τηλεοράσεις , υπολογιστές ,εκπαιδευτικά παιχνίδια , χαρτόνια , χάρτες και αφίσες είναι μερικά μόνο από τα υλικά που χρειάζεται ένας εκπαιδευτικός για να κάνει πιο ενδιαφέρον (και άρα πιο επιτυχημένο…) το μάθημα του. Αν το σχολείο ,όμως, δε διαθέτει όλα τα παραπάνω τότε τι γίνεται;
Πρόσφατα διάβασα ένα άρθρο ,το οποίο έγραφε ότι παρόμοια προβλήματα έλλειψης υλικών αντιμετωπίζουν και πολλά σχολεία των Η.Π.Α.
Εκεί , η λύση ήρθε από το ιντερνετ!!!
Υπάρχουν τουλάχιστον 3 sites (DonorsChoose.org , iLoveSchools.com και www.adoptaclassroom.org/ ) στα οποία οι εκπαιδευτικοί μπορούν να ζητούν πράγματα για το σχολείο και τις τάξεις τους και κάποιοι δωρητές αναλαμβάνουν να καλύψουν τα έξοδα. Οι δωρητές ως «αντάλλαγμα» παραλαμβάνουν ευχαριστήριες κάρτες από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Η δασκάλα Melody Gutierrez λέει: «τα συγκεκριμένα sites μου επέτρεψαν να κάνω περισσότερα πράγματα με τους μαθητές μου και να γίνω πιο δημιουργική. Η τάξη έγινε ένα ομορφότερο μέρος.»
Η Claire Gaudiani , καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, πιστεύει ότι αυτά τα sites αποτελούν μια «μαγική λύση» στα προβλήματα ανισότητας που υπάρχουν στο εκπαιδευτικό συστήμα. Επίσης , τονίζει ότι μ’ αυτό τον τρόπο οι μαθητές μαθαίνουν τη δύναμη της γενναιοδωρίας.
Όλα καλά κι όλα ωραία (δε λέω…) και ίσως κάποια στιγμή να δούμε και ‘μεις κάποιο αντίστοιχο site στην Ελλάδα. Το θέμα ,όμως, για μένα είναι το πού αρχίζει και πού τελειώνει η ευθύνη της Πολιτείας για τον εξοπλισμό των σχολείων. Γιατί να φτάσουν τα σχολεία να ζητούν δωρητές και χορηγούς για να καλύψουν βασικές ανάγκες;
Μήπως ,τελικά , τέτοιου είδους καλοπροαίρετες πρωτοβουλίες δίνουν το άλλοθι σε κάποιες κυβερνήσεις να αμελούν τις δικές τους υποχρεώσεις;
Για να συσχετίσω το θέμα με την ελληνική πραγματικότητα , σας υπενθυμίζω και την προτροπή του πρωθυπουργού πριν 2 χρόνια για εξεύρεση χορηγών για τις σχολικές βιβλιοθήκες...
(Καλά , απ’ αλλού ξεκίνησα κι αλλού το πήγα… Δεν «τρώγομαι» με τίποτα!)
Ολόκληρο το άρθρο μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.
18 σχόλια:
Όμορφο το άρθρο σου.Όμως έχω μία μικρή ένσταση.Καλό είναι να κρατάμε μακρία τα παιδιά (έστω και όταν αυτή η επαφή έρχεται μέσω της διδασκαλίας) από τα αυτοματοποιημένα μηχανήματα ώστε τα παιδιά πρώτα να μαθαίνουν να χρησιμοποιούν χέρια και μυαλό και μετά να μπουν σίγα σιγά στην τεχνολογία.Άλλωστε μην ξεχνάς πως εγώ και εσύ μάθαμαι πράγματα για τον κόσμο με έναν άτλαντα κρεμμασμένο και με πλαστελίνη.
Όσο για το αν το κράτος αδιαφορεί κοίτα τί τζίρους κάνει η παραπαιδεία και τα φροντηστήρια και μετά θα καταλάβεις γιατί το κράτος δεν εξοπλίζει.
Είναι πολλά τα λεφτά δάσκαλε.Πολλά εκ. ευρώ.
Τα σκεύη μου
Island, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την τεχνολογία,αλλά ούτε και να τη θεοποιήσουμε! Μια λογική χρήση χωρίς κατάχρηση νομίζω πως θα έφερνε θετικά αποτελέσματα.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό,δεν έχεις άδικο σ' αυτό που λες... Ένα καλύτερο σχολείο ίσως να σήμαινε και λιγότερη παραπαιδεία!
Η ευθύνη της πολιτειας..
Μεγαλη κουβεντα..
Ακομη και στο εξωτερικο λοιπον που τα πραγματα -ισως..δεν γνωριζω- ειναι καλυτερα σ αυτον τον τομεα, δημιουργησαν τα site αυτα.
Ειναι αυτο που λενε ακομη υπαρχουν ανθρωποι που νοιαζονται..
Ακομη!
Ξερεις, αν γινει και δω αυτο η οποια κυβερνηση θα τριβει γι αλλη μια φορα τα χερια της, ψιθυρίζοντας "ευτυχως"..
Μην περιμενεις να παμε μπροστα σαν χωρα. Λυπαμαι που το λεω αλλα ετσι ειναι δυστυχως.Το βλεπουμε καθημερινα σε χιλια δυο πραγματα.
Καλημερα Δάσκαλε..
Να σαι καλα και να χεις ανησυχιες τετοιες και οχι μονο..
Δειχνει ποσο νοιαζεσαι για τα παιδια και το γενικοτερο καλο.
καλά, σωθήκαμε...Δεν το βλέπω δάσκαλε, δεν το βλέπω...Εδώ δουλειά θέλεις να κάνεις, και δε σε αφήνουν να την κάνεις με τα (υποτυπώδη) μέσα που έχεις...Θα σε αφήσουν να την κάνεις με ...χορηγούς;
Μαρία , ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! Τελικά , σε καμιά χώρα τα πράγματα δεν είναι τέλεια. Από τη μια , είναι καλό που υπάρχουν άνθρωποι με διάθεση προσφοράς από την άλλη ,όμως, αυτό μπορεί να το εκμεταλλευτούν κάποιοι για να μην είναι εντάξει στις υποχρεώσεις τους!
Αρτάνις,μην είσαι τόσο σίγουρη! Η συγκεκριμένη κυβέρνηση έχει επιτρέψει τους χορηγούς στα σχολεία.Μια περίπτωση είναι αυτή που αναφέρω στο ποστ με τις σχολικές βιβλιοθήκες και άλλες δύο που ξέρω είναι κάποια προγράμματα κυκλοφορικής αγωγής. Το ένα είναι χορηγία της renault και το άλλο του παιδικού καναλιού 0-6!!!
Δάσκαλε, ένα σχολείο επιβάλλεται να διαθέτει όλα αυτά τα υλικά που αναφέρεις. Το μάθημα, κατ' εμέ, πρέπει να γίνεται διαδραστικά και να υποστηρίζει την ενεργό συμμετοχή του μαθητή. Πολύ σωστά γράφεις, λοιπόν, ότι το μάθημα πρέπει να είναι δημιουργικό και ενδιαφέρον. Σου υπενθυμίζω, όμως, ότι εδώ είναι Ελλάδα και όχι Δανία... οπότε πρακτικές σαν κι αυτές είναι δύσκολο να επιτευχθούν. Δυστυχώς...
Ο εξοπλισμός των σχολείων με εποπτικό υλικό είναι αποκλειστικά αρμοδιότητα του κράτους και των Δήμων μέσω των οποίων χρηματοδοτούνται οι σχολικές μονάδες. Αλίμονο , αν βασιστούμε στις όποιες δωρεές ιδιωτών και "χορηγίες" επιχειρήσεων.
Θα καταντήσουμε οι δάσκαλοι και οι διευθυντές επαίτες και δημοσιοσχεσίτες για να κάνουμε τη δουλειά μας.
'Εχοντας εμπειρία διεύθυνσης σχολείου σε μονοθέσιο και 4/θέσιο κι επειδή τα χρήματα ποτέ δεν έφταναν παρά μόνο για τα λειτουργικά έξοδα , όταν χρειάστηκα βιβλία, χάρτες,υπολογιστή, φωτοτυπικό , εκπαιδευτικό λογισμικο, ηλεκτρ. εγκυκλοπαίδειες κι άλλα παρόμοια είχα διαπιστώσει πως η μόνη λύση ,για να έχουμε τα απαραίτητα για ένα στοιχειωδώς σύγχρονο σχολείο είναι ο ...εκβιασμός.Το έκανα 2 φορές κι είχε άμεσο αποτέλεσμα.Έστειλα ένα άρθρο στην τοπική εφημερίδα για τις ελλείψεις του σχολείου κι έπειτα Δήμος και φορείς κατασκοτώθηκαν να καλύψουν τις ανάγκες μας.Και μας είπαν κι ευχαριστω!
'Οταν ακουω για αστρονομικά ποσά που διατίθενται για μίζες ,φιέστες και εξοπλισμούς πολιτικών γραφείων , δεν ανέχομαι τις φτηνές δικαιολογίες για έλλειψη πόρων που αφορούν στην εκπαίδευση.
Σωστή η επισήμανση που κάνεις , Δυσλεξικέ δάσκαλε.
Οι χορηγίες κι οι ελεημοσύνες δεν είναι παρά το άλλοθι που γυρεύουν οι εκάστοτε κυβερνωντες και οι τοπικοί άρχοντες, για να απαλλαγούν από τις υποχρεώσεις τους.Για φαντάσου: Όπως λέμε scoda Ξάνθη,Ziemens, στο ποδόσφαιρο και το μπάσκετ να λέμε
"coca-cola Καλαμαριάς" και να εννοούμε το 2ο δημ. σχολείο Καλαμαριάς. Έλεος!
Συμφωνώ με την 'πέμπτη εποχή'. Ας κάνει πρώτα το κράτος το καθήκον του και μετά αν θέλει και κάποιος να δώσει, κανείς δεν θα το αρνηθεί.
Όχι όμως να περιμένουμε από τους ιδιώτες να φτιάχνουν νοσοκομεία (με το αζημίωτο βέβαια, γιατί οι δωρεές εκπίπτουν και από την εφορία) και σχολεία και το κράτος να τους χειροκροτεί. Αυτό είναι ο ορισμός της διαπλοκής.
Αλλά τι να περιμένουμε από ένα κράτος που δεν παράγει απολύτως τίποτα...
Επειδή αναφέρθηκε εκτενώς η ευθύνη της πολιτείας, θα ήθελα να τονίσω ως μια άλλη παράμετρο του προβλήματος της υποχρηματοδότησης την κακή διαχείριση και την παθητικότητα.
Δεν είναι λίγα τα σχολεία τα οποία ενώ διαθέτουν αρκετά χρήματα, δεν τα αξιοποιούν κατάλληλα. Μου έχουν τύχει διευθυντές με αρκετές χιλιάδες ευρώ στα βιβλιάρια που όμως αρνούνταν πεισματικά στην αγορά οποιουδήποτε αναγκαίου υλικού, μετακυλίοντας τη δαπάνη στις πλάτες των γονιών. Ή πάλι διευθυντές που ο σύλλογος των κηδεμόνων διέθετε χρήματα και αυτοί δεν ήξεραν πού να τα επενδύσουν και τα σπαταλούσαν σε ανοησίες. Τρανό παράδειγμα οι περίφημες βασιλόπιτες. Ενδεικτικά να αναφέρω για το σχολείο μου ότι οι βασιλόπιτες στοιχίζουν πάνω από 800 ευρώ κάθε χρόνο.
Από την άλλη, είμαστε αρκετά απαθείς κι εμείς οι ίδιοι. Αν δεν επιμείνουμε, αν δε διαμαρτυρηθούμε ποιος και γιατί να μας χρηματοδοτήσει; Πόσοι ξέρουμε ακριβώς ποιο είναι το ποσό με το οποίο χρηματοδοτείται ή πρέπει να χρηματοδοτείται το σχολείο; Μήπως ξέρουμε πόσα χρήματα δίνει το υπ. εσωτερικών και πόσα φτάνουν τελικά στο σχολείο;
Τέλος, υπάρχει και η αδιαφάνεια στη λειτουργία των σχολικών επιτροπών. Σε πόσους συλλόγους διδασκόντων γίνεται συζήτηση για το πού θα ξοδευτούν τα χρήματα του σχολείου;
Κάποτε θα πρέπει να ξυπνήσουμε ως εκπαιδευτικοί και να μην αφήνουμε να λειτουργεί ερήμην μας το σχολείο.
Θείε Σκρούτζ, συμφωνώ μ' αυτά που γράφεις! Ακόμα κι αν δεν είμαστε Δανία πρέπει πάντα να προσπαθούμε για το καλύτερο!
Αλήθεια , εσύ ως γνωστός ζάμπλουτος και γαλαντόμος(!)πότε θα κάνεις δωρεά στο σχολειάκι μου;;;;; :D
Πέμπτη εποχή , μια χαρά τα γράφεις! Δε σου κρύβω ότι παλιότερα είχαμε ψάξει για κάποιες δωρεές υπολογιστών και βιβλίων αλλά τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά! Δε μπορούμε να στηριζόμαστε στην καλά θέληση των άλλων. Πολύ καλή και χρήσιμη η ιδέα με τα γράμματα! Τελικά , κι "ο άγιος φοβέρα θέλει"... Χαιρετίσματα από το Fanta Πειραιά!!!
Ακριβώς,apos! Ας αναλάβει και η Πολιτεία τις ευθύνες της! Δεν μπορεί να είναι τυχαίο που η Ελλάδα είναι από τις χώρες με τη χαμηλότερη χρηματοδότηση για την εκπ/ση πανευρωπαϊκά!
Γιάννη , πολύ ενδιαφέρουσα η διάσταση που αναφέρεις!Κάποιος που έχει ασχοληθεί με τα διοικητικά θα τα γνωρίζει αυτά που γράφεις. Εγώ πάλι ιδέα δεν έχω για το ποσό που παίρνει το σχολείο. Γνωρίζω όμως πως ότι κι αν ζητήσω η απάντηση είναι "όχι" εκτός κι αν είναι κάτι πολυ φθηνό!
Πολύ σωστή και η επισήμανση περί παθητικότητας. Νομίζω πως είναι χαρακτηριστικό του δημόσιου τομέα γενικότερα και άρα και δικό μας. (δυστυχώς)
800 ευρώ για βασιλόπιτες;;; Μα καλά τι βάζατε μέσα;;;
Μη σου φαίνονται πολλά τα 800 ευρώ. Όταν τα παιδιά του σχολείου είναι 500 και πρέπει να δώσεις στο καθένα από ένα ψωμάκι (η νέα έκδοση της βασιλόπιτας) μαζί με τα δωράκια (17 τμήματα) συν η βασιλόπιτα του συλλόγου (και το δωράκι), ορίστε τα 800.
Κάποτε ως μέλος του συλλόγου γονέων κάποιου δημοτικού είχαμε πάρει από το υπουργείο πολιτισμού 500.000 δρχ. Όταν ρωτήσαμε το Διευθυντή του σχολείου, πού ήθελε να τα διαθέσουμε, μας απάντησε ότι το σχολείο του (πρόσεξε την κτητική αντωνυμία) δεν είχε καμιά έλλειψη. Εννοείται πως δεν είχε τίποτα απολύτως. Ούτε μια αξιόλογη σλατσιέρα. Την ίδια στιγμή οι δάσκαλοι παρακαλούσαν τους γονείς να δώσουν λεφτά για να αγοράσουν χαρτόνια...
Γιατί ο διευθυντής δεν τα δέχτηκε;
Για να μη δείξει ότι το σχολείο του έχει ελλείψεις!
Γιατί ο διευθυντής, κι όλοι οι διευθυντές, δε διεκδικούν;
Μα γι' αυτό τους έβαλαν εκεί οι κομματικοί τους φίλοι. Για να είναι πειθήνιοι και να μη διεκδικούν! Μόνο να υπακούν!
Κάπου κάπου υπάρχει και καμιά εξαίρεση, απλώς για να επιβεβαιώνει τον κανόνα.
Ωστε δεν έλειπε τίποτα από το συγκεκριμένο δημοτικό; Πανελλήνια πρωτοτυπία! Πρέπει να είναι το μοναδικό ελληνικό σχολείο που τα είχε όλα... Η γνώμη μου είναι ότι οι περισσότεροι διευθυντές είναι άτολμοι και το μόνο που θέλουν είναι να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο χωρίς σκοτούρες...
Γεια σου δάσκαλε...Σου έχω πρόσκληση για παιχνίδι...
200 xronia mprosta...otan oi dikoi mas ekpaideytikoi utha pacoyn na exoyn thn dimosioipaliliki nootropia,isos toys ftasoyme
Καλημέρα...
Γυρισα μολις χθες....
Σιγουρα αν γινει κατι τετοιο και στη χωρα μας η κάθε κυβερνηση θα πει "αχ τι καλα το βολεψαμε και αυτο"
Ποσες και ποσες φορες δεν εβαλα εγω απο την τσεπη μου χρηματα για να αγορασω πραγματα για την ταξη μου...Το σταματησα καπως μετα την απεργια 6 εβδομαδων που εκανα....Οχι τελειως οπως ελεγα...Γιατι πάλι εβαζα τα παιδια μπροστα..και δεν λεω αντε δεν πειραζει...πληρωνε!!!Αλλά με το να πληρωνουν οι γονεις και οι δασκαλοι καποια βασικα πραγματα που χρειαζεται μια ταξη ποιος τη γλυτωνει;;;Ντρεπομαι καθε Σεπτεμβρη να δινω ενα κατεβατο σε γονεις..
Στο σχολείο στη Δανία, ειδα πράγματα που ουτε καν τα φανταζομουν...Και δεν μιλαω μονο για το εποπτικο υλικό...Ειναι πολλά άλλα....που θα μπορουσα να σου γραψω 10 σελίδες σχόλιο...
Θα τα συζητησουμε παντως αν το θες και εσυ...
Αρτανις , θα περάσω απο 'κει σε λίγο!
spyros1000,καλώς ήρθες κι απο 'δω!Αρχικά , και μένα δε μου είχε φανεί κακή η ιδέα , αλλά μετά σκέφτηκα πως δεν μπορώ να στηρίζομαι στην "ελεημοσύνη" του άλλου για να γεμίσω με βιβλία τη βιβλιοθήκη του σχολείου! Επιπλέον, αν επιτρέψουμε την είσοδο των χορηγών στα σχολεία κανείς δε μας εγγυάται πως δε θα ζητήσουν ανταλλάγματα!(π.χ. διαφήμιση) Για τη νοοτροπία δημοσιων υπαλλήλων δεν μπορώ να πω και πολλά,γιατί είναι ένα πρόβλημα υπαρκτό. Υπάρχουν βέβαια και αρκετοί ευσυνείδητοι.(μην τα ισοπεδώσουμε όλα!)
Καλώς επέστρεψες μικρή Δανέζα!Είμαι πολύ περίεργος να μάθω τι είδες στη Δανία. Φαντάζομαι πως εκτος από το εποπτικό υλικό θα διαφέρει πολύ και η νοοτροπία!
Δημοσίευση σχολίου