26/1/08

Κορίτσια από την Αφροδίτη , αγόρια από τον Άρη;


Θυμάστε που τα παλιά χρόνια υπήρχαν ξεχωριστά σχολεία θηλέων και αρρένων; Ως φοιτητής πίστευα ότι αυτό ήταν μια ξεπερασμένη ιδέα που άνηκε αποκλειστικά και μόνο στο παρελθόν , αλλά τα τελευταία χρόνια (ως δάσκαλος πλέον…) αρχίζω να αναθεωρώ τις απόψεις μου.

Οι διαφορές των φύλων είναι αρκετά μεγάλες. Τα κορίτσια είναι πιο ώριμα , πιο συνεργάσιμα , πιο οργανωμένα και με καλύτερες γλωσσικές δεξιότητες. Αντίθετα , ο «αντρικός» πληθυσμός των τάξεων φαίνεται να είναι πιο απείθαρχος , πιο ανώριμος , με περισσότερες δυσκολίες στην έκφραση και συνήθως εντελώς ανοργάνωτος. Ασφαλώς υπάρχουν και οι εξαιρέσεις , αλλά -σε γενικές γραμμές - ισχύουν τα παραπάνω.

Είναι δυνατόν , αγαπητέ αναγνώστα(!) , όλα αυτά να μην παίζουν ρόλο στον τρόπο μάθησης και στις σχολικές επιδόσεις των δύο φύλων; Μήπως θα έπρεπε να τα ξανασκεφτούμε όλα αυτά την επόμενη φορά που θα προετοιμάζουμε το μάθημα μας ; Μήπως με την «ξεχωριστή» εκπαίδευση αγοριών και κοριτσιών σε κάποια μαθήματα θα πετυχαίναμε καλύτερα αποτελέσματα;

Αφορμή για τις σημερινές μου απορίες είναι δύο άρθρα που διάβασα χθες. Το πρώτο είναι από την «Καθημερινή» και με λίγα λόγια λέει ότι τα αγόρια δυσκολεύονται πολύ να οργανωθούν , ενώ το δεύτερο είναι από την «Washington Post» και αναφέρει ότι τα αγόρια ωφελούνται περισσότερο όταν έχουν άντρες δασκάλους και τα κορίτσια όταν έχουν γυναίκες! Αν και είμαι αντίθετος στις διακρίσεις και στους διαχωρισμούς , αυτά τα άρθρα με έκαναν να ξανασκεφτώ αυτά που παλιότερα θεωρούσα δεδομένα…


Εδώ να σημειώσω πως δε διεκδικώ το αλάθητο και δεν παραβλέπω το γεγονός πως το σχολείο είναι χώρος κοινωνικοποίησης , οπότε οι μεικτές τάξεις θα πρέπει –ούτως ή άλλως- να συνεχίσουν να υπάρχουν.

Εσείς τι γνώμη έχετε;

5 σχόλια:

>Lina είπε...

χμ... τέτοιες συζητήσεις κάναμε πολυ'όταν ήμουν στη σχολή...

καταλήγαμε συνήθως στο ότι οι διαφορές είναι πολύ έντονες μόνο λόγω διαπαιδαγώγησης απ το σπίτι. όχι ότι δεν υπάρχoυν διαφορές, αλλά ότι η διαπαιδαγώγηση τις κάνει έντονες.

επίσης είναι όλα σχετικά. Άλλα κορίτσια ωφελούνται από γυναίκες δασκάλες, άλλο κορίτσι μπορεί για διάφορους λόγους να έχει ανάγκη από άντρα δάσκαλο.Άλλο αγόρι δυσκολεύεται στην οργάνωση, άλλο είναι πολυ οργανωτικό... μου κάνει λίγο περίεργο να συζητάμε για ξεχωριστή εκπαίδευση ανάλογα μόνο με το φύλο.

Επίσης παλιότερα τα σχολεία ήταν χωριστά φαντάζομαι για πιό πεζούς λόγους από τις ανησυχίες που παραθέτεις εσυ =)

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

>lina , δε θα διαφωνήσω ότι η διαπαιδαγώγηση παίζει ρόλο,αλλά δε γνωρίζω πόσο μεγάλος ή μικρός είναι αυτός. Τα αρθρα που παράθεσα υποτίθεται ότι παρουσιάζουν κάποια αποτελέσματα ερευνών οπότε θέλω να πιστεύω ότι είναι αρκετά έγκυρα. Επιπλέον , φέτος έτυχε να έχω στην τάξη μου δυο δίδυμα (αγόρι - κορίτσι)και όπως φαντάζεσαι η συμπεριφορά τους και οι επιδόσεις τους (κυρίως στη γλώσσα)διαφέρουν αρκετά. Οι γονείς τους μου λένε ότι όσο κι αν προσπαθούν ο μικρός παραμένει απείθαρχος και πιο πίσω στη Γλώσσα σε σύγκριση με την αδελφή του. Το ίδιο παρατηρώ και 'γω στην τάξη. Βέβαια, από μια περίπτωση δεν μπορούμε να εξάγουμε ασφαλές συμπέρασμα. Τελικά , το περιβάλλον(διαπαιδαγώγηση) και τα γονίδια αλληλοεπιδρούν με τρόπους που είναι δύσκολο να τους καταλάβουμε.

Αυτό που λες για τα χωριστά σχολεία είναι επίσης σωστό. Μάλλον τα σχολεία ήταν χωριστά για λόγους "ηθικής"!(πνεύμα και ηθική!!!)

Μαρία Νικολάου είπε...

Και γω ειμαι αντιθετη σε αυτους τους διαχωρισμους.Δεν πιστευω πως ισχυει κατι τετοιο ,απλα ολοι τους θελουν κατι να λενε..
Το οτι τα αγορια ωριμαζουν αργοτερα απο τα κοριτσια δεν ειναι καινουριο.
Χιλιαδες χρονια συμβαινει...
Ειναι η φυση τους τι να κανουμε..
Ενδιαφερον μπλοκ.. λιγο ειδα και θα σε επισκευτώ ξανα,
Να σαι καλα , καλως σε βρισκω

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

Καλώς ήρθες , Μαρία! Η ανωριμότητα των αγοριών ίσως έχει σοβαρές επιπτώσεις στη σχολική τους επίδοση , γεγονός που θα επηρεάσει και τη μετέπειτα ζωή τους. Αν το καλοσκεφτείς , στα σπορ τα αγόρια και τα κορίτσια αθλούνται ξεχωριστά κι όλοι το θεωρούμε αυτονόητο , λόγω των εμφανών σωματικών διαφορών. Γιατί να μη συμβαίνει κάτι ανάλογο και με κάποια μαθήματα; Πώς ξέρουμε ότι δεν υπάρχουν και αντίστιχες διαφορές στον εγκέφαλο και στον τρόπο μάθησης; Δεν επιμένω, απλά αναφέρω κάποιες σκέψεις που μου δημιουργήθηκαν , όταν διάβασα τα αρθρα που παράθεσα στο post.

Anni-katw ap to ntivani είπε...

όντως υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των δύο φύλων, δεν πιστεύω όμως στο θεσμό των διαφορετικών σχολείων διότι πρώτον, οι καιμένοι οι καθηγητές των αρρένων θα έτρωγαν όλο το λούκι,και δεύτερον, διότι καλώς ή κακώς, είμαστε "κατασκευασμένοι" για να συμβιώνουμε αγόρια με κορίτσια, άντρες με γυναίκε. Συνεπώς, τέτοιου είδους μέτρα, μπορούν πανεύκολα να παρεξηγηθούν ως απομονωτικά(είναι δόκιμος όρος;)για τα δύο φύλα.